تا پایان امسال صورت می گیرد؛

تولید ۲۶ عنوان کتاب با محوریت مناطق حاشیه‌ای در کشور

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری گفت: ۲۶ عنوان کتاب با محوریت مناطق حاشیه‌ای و نواحی منفصل شهری درکشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سالارشفق رئیس اداره هنر اجتماعی مرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری با حضور در حوزه هنری استان کردستان ضمن بررسی پروژه‌های مکتوب حوزه هنری کردستان در نواحی منفصل شهری نایسر وننله با نویسندگان این دو پروژه گفتگو کرد.

شفق در این نشست با خوب ارزیابی کردن روند انجام پروژه‌های دردست اقدام گفت: معرفی توانمندی‌ها و استعداد‌های مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج از مهمترین اهداف این دو پروژه است.

او  افزود: ضمن معرفی قابلیت‌های اقتصادی، فرهنگی واجتماعی دراین نواحی با استفاده از ظرفیت هنرمندان نسبت به کاهش و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی دراین محلات تلاش کنیم.

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری با بیان اینکه از سال گذشته در ۸ استان و ۲۶ محله از نواحی منفصل شهری کار را شروع کرده‌ایم، گفت: با انجام این کار توانستیم الگوی هویتی خودمان را به عنوان یک مدل جامع با استفاده از ابزار هنر طراحی کرده و در استان‌ها اجرا کنیم.

شفق افزود: دراستان کردستان در کنار پروژه‌های مختلف طرح ساماندهی و توانمند سازی نواحی منفصل شهری نایسر و ننله دو کتاب هم در نظر گرفته شده است که در مجموع شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی این دو پروژه هستیم و انتظار داریم حداکثر ظرف یک ماه آینده تکمیل و نهایی گردد.

او گفت: بر اساس طرح اولیه انتظار این است که در نهایت در ۸ استان تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان ۲۶ عنوان کتاب را تولید و روانه بازار کنیم.

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری در خصوص ویژگی‌های این کتاب‌ها گفت: توجه جدی به ساختار‌های حرفه‌ای نگارش کتاب با درونمایه تاریخ شفاهی و بهره مندی از هنرمندان و نویسندگان جوان به منظور کسب تجربه و دانش بیشتر، از ویژگی این کتاب‌ها است.

شفق افزود: بیان هنرمندانه و زیبا از استعداد‌های نهفته در این محلات به منظور احیای هویت محله، اصلاح تصویر و انگاره‌های ذهنی ساکنین، شهروندان و مسئولین شهری نسبت به ظرفیت‌های بومی محلات محروم، افزایش سرانه خدمات فرهنگی و هنری و توزیع عادلانه آن از اهدافی این پروژ‌ها است.

در این جلسه خانم‌ها شیلان اویهنگی وجملیه معظمی نویسندگان دو پروژه ننله و نایسر بخشی از کار‌های صورت گرفته را تشریح و نکات لازم جهت رفع ایرادات توسط رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری ارائه گردید.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کتاب ، حاشیه نشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.