مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام طرح ملی "تحفیظ رضوی"

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ثبت نام طرح ملی «تحفیظ رضوی» آغاز شده است و تا اول مهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مسعود میریان درباره طرح ملی تحفیظ رضوی گفت: دوره‌های آموزش قرآن و تعالیم قرآنی در قالب طرح ملی تحفیظ رضوی، از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت markazquran.razavi.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

او افزود: طرح ملی تحفیظ رضوی نخستین بار از مهر تا دی ماه سال ۱۳۹۸ در چهار دوره تربیت مربی آغاز شد که در آن ۲۵۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند تا برای آموزش حفظ قرآن در سراسر کشور کار خود را آغاز کنند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: همزمانی آغاز این دوره با شیوع ویروس کرونا موجب شد تا کلاس‌ها به دو شکل حضوری و مجازی برگزار شود. در همان اولین دوره ۴۰۰ قرآن آموز تحت آموزش قرار گرفتند و دوره‌های ما به شکل سه ماهه و در هر فصل برگزار می‌شد. در حال حاضر ۱۰۰۰ قرآن آموز زیر نظر ۱۰۰ مربی در سراسر کشور تحت تعلیم قرار دارند و به حفظ قرآن مشغول‌اند و خوشبختانه روند کار خیلی خوب ارزیابی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میریان بیان کرد: در پایان هر دوره آزمون‌های شفاهی و کتبی از قرآن آموزان گرفته می‌شود و به این وسیله پیشرفت آن‌ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. خوشبختانه به تناسب حضور علاقه‌مندان و مشارکت آن‌ها در این طرح از یک تا دوازده جزء قرآن تاکنون حفظ شده است که میانگین هر دو ماه یک جزء حفظ شده را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و در سایه عنایت امام رضا (ع) استقبال از این طرح ملی تا اندازه‌ای خوب بوده است که از مرز‌های کشور فراتر رفته و ما با خبر شده‌ایم که تعدادی از قرآن آموزان ما در خارج از کشور و حتی اروپا و امریکا به حفظ قرآن کریم در قالب این طرح پرداخته‌اند، در صورتی که برای اجرای این طرح در خارج از کشور هیچ تبلیغاتی تا کنون صورت نگرفته است و این خود قرآن‌آموزان بوده‌اند که این قرآن آموزی را به خارج از مرز‌های کشور گسترش داده‌اند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تاکید کرد: چشم‌انداز ما برای این طرح آن است که بتوانیم الگوی مشهد مقدس را که با فعالیت تمام مساجد شهر اجرایی شد و به نتیجه رسید ابتدا در شهر‌های مذهبی قم و شیراز و سپس در سراسر کشور اجرایی کنیم تا در هر جای کشور عزیزمان کسی داوطلب حفظ قرآن بود بتواند از طریق مسجد محل خود در این طرح شرکت کرده و در این مسیر معنوی قدم بگذارد.

انتهای پیام //ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار