فرمانده قرارگاه قدس: اتحاد و انسجام رمز حل مشکلات است

سردار کرمی گفت: ظرفیت‌های مهمی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان وجود دارد و هیچ چیزی کم نداریم که با اتحاد، انسجام و برادری می توان از این ظرفیت‌ها برای رفع تمامی مشکلات بهره گیری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مسوولیت‌ها امانت الهی است و باید مواظب بود در این امانت الهی کوتاهی نشود.

وی افزود: انقلاب اسلامی اراده الهی است و هرچه از آن فاصله بگیریم دچار آسیب می‌شویم مسوولان عزیز اگر می‌خواهید به جایی رسیده و کاری کنید به خدا وصل شوید و رضای الهی را در نظر بگیرید بدانید فردای قیامت از همه مسوولان حساب‌کشی می‌شود.

وی بیان کرد: بحث امنیت پایدار بسیار مهم است که خوشبختانه امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان برقرار است اما احساس امنیت به عنوان یک موضوع مهم باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با بیان اینکه امنیت پایدار بدون توجه به توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی محقق نخواهد شد گفت: زیربنای همه اینها فرهنگ است که بسیار مهم بوده و در حوزه اقتصادی ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد همین وحدت، انسجام و نیروی جوان است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است بیان کرد: این به معنای آن است که نیروی خیلی بزرگی برای بهره‌برداری در همه عرصه‌ها وجود دارد دانشگاه‌های موجود ظرفیت خوبی است اما به این شرط که در کنار علم به ظرفیت مهارت محوری و پژوهش توجه شود درست است که از لحاظ تکنولوژی فاصله داریم اما این دانشگاه‌ها می‌توانند این خلاء را پر کنند.

سردار کرمی ادامه داد: مدیریت شرکت‌های دانش بنیان یکی از اصل‌های مهم است یعنی باید به دنبال توسعه این شرکت‌ها باشیم چه بخواهیم چه نخواهیم باید اقتصاد مردمی شود و این توانمندی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرز ظرفیت مهم دیگری است که باید به محلی برای صادرات و واردات تبدیل شود تصریح کرد: یکی از راهبردهای اساسی ما این است که مرز به مرکزی برای صادرات و واردات تبدیل شود و اصلا بحث امنیتی نداریم این کار را هم شروع کرده و درحال انجام اقدامات این موضوع هستیم.

مراسم معارفه و تکریم استانداران جدید و سابق سیستان و بلوچستان باحضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، فرمانداران، مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی، علما و بزرگان و سران طوایف روز پنجشنبه در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار