رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۴۰۰ هزار واحد شهری و روستایی در کشور مقاوم سازی می‌شوند

نیکزاد گفت: مقاوم سازی و بازسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری طی امسال در دستورکار بنیاد مسکن کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مجموعه ۳۸۶ واحدی شهر بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: مقاوم سازی ۴۰۰ هزار واحد شهری و روستایی در کشور از سوی این بنیاد هدف گذاری شده است که ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد در مناطق روستایی و ۲۰۰ هزار واحد دیگر در شهر‌های زیر۱۰۰ هزار نفر بازسازی و مقاوم سازی خواهند شد.

او با بیان اینکه مطابق با برنامه هدف گذاری شده بنیاد مسکن، کار مقاوم سازی منازل روستایی و شهری از ابتدای امسال آغاز شده است، اظهار کرد: برای مقاوم سازی مسکن روستایی یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۵ درصد و ۲.۵ میلیارد ریال با کارمزد ۱۲ درصد در اختیار متقاضیان و افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد.

نیکزاد با بیان اینکه سهم مقاوم سازی منازل روستایی و شهر‌های زیر۱۰۰ هزار نفر در خوزستان، ۷ هزار واحد است، بیان داشت: از ساکنان مناطق روستایی و شهر‌های زیر۱۰۰ هزار نفر خواهشمندیم با استفاده از تسهیلات بانکی منازل غیرمقاوم خود را نوسازی کنند تا در برابر حوادث غیرمترقبه ایمنی لازم را داشته باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ساخت مسکن در برنامه هدف گذاری شده مقاوم سازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی گنجانده شد است و مطابق با آن اقدام به ساخت مسکن به صورت غیرمتمرکز خواهیم کرد.

به گفته نیکزاد؛ برای ساخت مسکن محرومان در مناطق روستایی و خانواده‌های بی سرپناه در شهر‌های زیر۱۰۰ هزار نفر، با همکاری و مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، حساب ۱۰۰امام (ره) و هیات امناء و خیران مسکن، ساخت مسکن برای محرومان انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.