کلنگ احداث ۳۸۶ واحد مسکونی در بندر امام به زمین زده شد

مراسم کلنگ زنی احداث مجموعه ۳۸۶ واحدی مسکونی در شهر بندر امام خمینی (ره) با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین کلنگ زنی احداث مجموعه ۳۸۶ واحدی مسکونی در شهر بندر امام خمینی (ره) گفت: یکی از پروژه‌های مهم و اساسی در این شهر احداث مسکن مقاوم برای شهروندان است و در قالب طرح "ساماندهی بافت نابسامان و در معرض خطر" از سوی بنیاد مسکن تعریف شده و با مشارکت و محوریت مردم به مرحله اجرایی رسیده است.

او بیان کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی به مساحت ۱۲۰ متر، ۱.۳میلیارد ریال وام ارزان قیمت و ۵۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود، ضمن اینکه ۱۶۰کیسه سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان به مالک واحد مسکونی اهدا خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه این مجموعه مسکونی با رعایت اصول ایمنی، شبکه آب و فاضلاب، سامانه جمع آوری آب‌های سطحی و استفاده از مصالح مقاوم با مشارکت نزدیک مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت ضربتی ساخته می‌شوند ابراز امیدواری کرد: با اجرای ۳ مجموعه مسکونی دیگر، طرح ساماندهی بافت نابسامان و در معرض خطر شهر بندر امام خمینی به سرانجام برسد.

حیدر تجلی، رئیس ستاد بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب شهر بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: در مجموع یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در ۴ نقطه این شهر با مشارکت مردم ساخته می‌شود که امروز نخستین مرحله از ساخت مجموعه‌های مسکونی در این آغاز شد.

او با بیان اینکه تاکنون پرونده ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب آذرماه ۱۳۹۹ وارد سامانه شده است پیش بینی کرد: در مجموع ۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده وارد سامانه شوند تا از تسهیلات بانکی و بلاعوض برای ساخت مسکن برخوردار شوند.

تجلی تصریح کرد: حدود دو سوم واحد‌های مسکونی بشدت آسیب دیده ناشی از سیلاب، درجاسازی می‌شود و یک سوم واحد‌ها آسیب دیده که به علت نبود زیرساخت‌های لازم امکان درجاسازی نیست، خانه‌های آنان در ۴ منطقه امن این شهر ساخته می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.