ادعای بنت: پیمان‌های ابراهیم فصل جدیدی را در تاریخ صلح خاورمیانه رقم زد!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد پیمان صلح این رژیم با کشور‌های عربی، فصل جدیدی را در تاریخ خاورمیانه گشوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد امضای توافق صلح با کشور‌های عربی موسوم به «پیمان‌های ابراهیم» مدعی شد این توافق ها، بی سابقه بود و فصلی جدید را در تاریخ صلح خاورمیانه رقم زده است.

حساب توییتری نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: پس از گذشت یکسال از پیمان‌های ابراهیم، اسرائیل از امضای این توافقنامه‌های راهبردی که با امارات متحده عربی و بحرین بسته است، استقبال می‌کند.

نفتالی بنت در ادامه مدعی شد: اینها، توافق‌های بی سابقه‌ای هستند که فصل جدیدی را در تاریخ صلح خاورمیانه شکل می‌دهند. می‌خواهم از سران امارات و بحرین به خاطر شجاعت و جرئت شان که سبب شد تا روابط دیپلماتیک را برقرار سازند تشکر کنم؛ همچنان که می‌خواهم از دولت آمریکا که با میانجیگری تلاش کرد تا این امر محقق شود، تشکر کنم.

او همچنین مدعی شد این روابط فعلا در آغاز کار خود قرار دارد؛ اما با این حال نتایج فراوانی را به همراه داشته است.
بنت همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفت: کابینه اسرائیل به ریاست من به اجرای این توافق‌ها با تلاش برای ایجاد خاورمیانه‌ای با ثبات تر، ایمن و شکوفا ادامه خواهد داد.

گفتنی است آنچه از بررسی اوضاع منطقه پس از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سران عربی به دست می‌آید نشان می‌دهد بعد از یک سال از عادی‌سازی روابط چهار کشور امارات، بحرین، مراکش و سودان، این کشور‌ها به جز درگیری‌های داخلی و یا منطقه ای، از دست دادن جایگاه خود و راه‌اندازی تجارت‌های جنایت‌باری مثل قاچاق اعضای انسان، دستاورد دیگری نداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار