نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

مرز مهران فقط برای عبور تجهیزات موکب داران فعال است

بسطامی گفت: مرز مهران از امروز فقط برای عبور تجهیزات موکب‌ها فعال است، زائرین مراجعه نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ، گفت: مرز مسافری مهران در استان ایلام به سمت عراق بسته است و فعلا تردد به سمت عراق از طریق هوایی انجام می‌شود.

او با اشاره به نزدیکی ایام اربعین اظهار کرد: مرز مهران آمادگی پذیرش مسافر به سمت عراق را ندارد و طبق توافقات صورت گرفته با مقامات عراقی تنها امکان بازگشت زائران از عراق به داخل کشور پس از ایام اربعین از طریق مهران امکان پذیر است.

او افزود: مرز مهران برای انتقال تجهیزات موکب‌های مسیر پیاده روی اربعین ، شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) پیش بینی شده است و کامیون تجهیزات موکب‌ها امکان تردد از این مرز را دارند.

بسطامی مطرح کرد: بدون شک افرادی که طبق توافق با کشور عراق اعم از زائران و موکل داران به کشور عراق از طریق هوایی و زمینی مراجعه می‌کنند، باید دارای تست سی پی آر بوده و هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

او ابراز امیدواری کرد پس از ایمنی مردم در سال‌های آتی دوباره پیاده روی اربعین با شور و شوق خاصی برگزار شود.

او مطرح کرد: با توجه به سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) و علاقمندی آنان برای زیارت اکنون ۲ سال است که به دلیل شیوع کرونا تنها به منظور حفظ سلامت مردم این راهپیمایی به صورت محدود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.