۴۲ درصد کارتن‌خواب‌های خراسان رضوی را جوانان تشکیل می‌دهند

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ۴۲ درصد معتادان متجاهر استان را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان را افراد میان‌سال.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۶۰ معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز ترک اعتیاد اجباری خراسان رضوی اقامت دارند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند که از جمع مددجویان مقیم ۲۱ کمپ استان ۲۷۶۰ مرد و ۸۰۰ زن هستند.

او افزود: در بررسی وضعیت سنی، تحصیلی و اجتماعی معتادان متجاهر مراکز مشهد در پایان سال گذشته یک پژوهش آماری انجام شد که بر اساس نتایج آن، ۳۰ درصد این افراد بومی خراسان رضوی نیستند و از سایر استان‌ها به اینجا آمده‌اند.


بیشتر بخوانید



معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، ادامه داد: از نظر تحصیلات، ۱۲ درصد این افراد بی‌سواد هستند و ۳۳ درصدشان تحصیلات ابتدایی دارند، همچنین ۳۴ درصد آن‌ها دارای مدرک متوسطه اول و ۱۹ درصد دارای دیپلم می‌باشند.

دلبری با اشاره به اینکه تنها دو درصد معتادان متجاهر دانشگاهی هستند بیان کرد: با جمع میزان برخی از این گروه‌ها نتیجه می‌گیریم که ۸۰ درصدشان بی‌سواد هستند یا تحصیلات زیر دیپلم دارند، همچنین پژوهش ما نشان می‌دهد که ۴۲ درصد این افراد را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند.

او تصریح کرد: همچنین ۲۱ درصد از معتادان متجاهر مراکز یاد شده، در سنین ۵۰ سال به بالا می‌باشند، یک سوم این افراد مجرد بوده‌اند و ۷۰ درصد دیگرشان تأهل دارند که از بین متأهلین ۳۰ درصدشان در حال متارکه با همسران‌شان بسر می‌برند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، حوزه اشتغالی اکثریت مطلق این افراد را کارگر ذکر و تاکید کرد: در این میان ۵۵ درصدشان کارگر ماهر یا استاد کار بوده و مابقی‌شان کارگر ساده یا فاقد مهارت شغلی می‌باشند، ۲۰ درصد این افراد خود را در هنگام دستگیری، بیکار اعلام کرده و ۱۵ درصدشان که شامل خانم‌ها می‌باشند شغل خود را خانه‌دار عنوان کرده‌اند.

دلبری اظهار کرد: از بین سایرین ۶۵ درصد در مشاغل خدماتی بوده و یک درصد در ادارات دولتی مشغول کار بوده‌اند، ۶۶ درصد معتادان مواد مورفین و آمفتامین را ترکیبی مصرف می‌کرده و ۳۰ درصدشان فقط مصرف مورفین داشته‌اند، تنها ۵ درصد آن‌ها آمفتامین خالص مصرف می‌کرده‌اند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار