اجرای ۱۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در این استان گفت: مراسم این هفته امسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

افزود: شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما مقتدریم" انتخاب شده و این شعار در عمل هم محقق شده است به‎‌طوری‌که ایران اسلامی مقتدرانه قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را فتح می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: هفته دفاع مقدس به عنوان پرفرازترین بخش از تقویم سالیانه باید پرافتخار گرامی داشته شود.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان کرد: به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌های این استان ۵۰۰ ستاد در استان تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: مراسم نکوداشت رزمندگان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و شهرستان‌های استان، بازدید از آسایشگاه ایثارگران، عطرافشانی و غبارروبی گلزار‌های شهدا، مراسم خاطره گویی و روایت‌گری و مراسم پایانی جشنواره هنری و سینمایی فانوس را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب تا پایان هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: تألیف کتاب‌های مرتبط با معارف دفاع مقدس شامل داستان، شعر، کتاب کودک و رمان در قالب نهضت عظیم فرهنگی در استان انجام شده که امیدواریم از ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که تا پایان سال رونمایی خواهد شد ۱۰ عنوان تا پیش از پایان هفته دفاع مقدس معرفی شوند.

سردار یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: یگان‌های نیرو‌های مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی، امور مساجد، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد و شهرداری‌های شهرستان‌ها از جمله فعال‌ترین نهاد‌ها در اجرای برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان هستند و همکاری با سایر نهاد‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اجرای این مراسم الزامی است، افزود: امسال رژه یگان‌های پیاده نیرو‌های مسلح و نمایشگاه دفاع مقدس در استان به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار نخواهد شد و رژه موتوری و نمایشگاه‌های انحصاری یگان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: اجرای پروژه بزرگ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیز پیشرفت خوبی داشته و نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر نظارت و همکاری لازم را برای تکمیل این پروژه دارند و طبق تصمیم‌گیری‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان برای نهایی شدن آن تأمین خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار