تلاش نافرجام برای کودتا در سودان+فیلم

رسانه‌های دولتی سودان گزارش دادند که کودتای صورت گرفته در این کشور شکست خورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رسانه‌های دولتی سودان، امروز (سه شنبه) از یک کودتای ناموفق خبر دادند و از مردم خواستند که با آن مقابله کنند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از استقرار تانک‌ها و خودرو‌های زرهی در خارطوم، پایتخت سودان پخش شده است.

محمد الفکی سلیمان، یکی از اعضای شورای حاکمیتی سودان و سخنگوی وزارت امور خارجه به رویترز گفت: کودتا در نطفه خفه شد و وضعیت تحت کنترل و عادی است.

یک مقام نظامی سودان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه از بازداشت ۴۰ افسر به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام این کشور خبر داد.

سلیمان که پیشتر از همه سودانی‌ها خواسته بود برای مقابله با کودتاگران به خیابان بیایند، گفت: بازجویی از مظنونان کودتا آغاز شده و ارتش به زودی بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

منبعی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: این کودتا به منظور به دست گرفتن کنترل رادیوی دولتی خارطوم، پایتخت سودان بوده است.

۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل شد.

دوره انتقالی در سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و به مدت ۳۹ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است در این دوره انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار