گرو‌ه‌های مقاومت فلسطین برگزاری مرحله‌ای انتخابات محلی را رد کردند

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با پیشنهاد محمود عباس برای برگزاری مرحله‌ای انتخابات نهاد‌های محلی مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در غزه به خبرنگاران گفت: تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد برگزاری انتخابات محلی یک طرح بی پایه و اساس و موجب نادیده گرفتن مردم فلسطین و حق ذاتی آن‌ها برای رأی دادن است.

وی بر آمادگی کامل جنبش حماس برای شرکت در انتخابات جامع طبق برنامه‌های از پیش تعیین و زمان بندی شده تاکید کرد.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی با اعلام امتناع از برگزاری هرگونه انتخابات بدون توافق بر سر یک برنامه مشخص سیاسی بر اساس مقابله با رژیم صهیونیستی، خواستار تشکیل یک مرجع ملی برای مدیریت امور داخلی شد.

کمیته انتخابات مرکزی فلسطین هفته قبل اعلام کرد که بنابه تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) مرحله نخست انتخابات محلی شامل شوراهای روستایی و شهری در منطقه (ج) در کرانه باختری و نوار غزه برگزار می‌شود.

تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات محلی در حالی است که این تشکیلات پیشتر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و شورای ریاستی را لغو کرد.

آخرین انتخابات محلی فلسطین در ۱۳ مه ۲۰۱۷ و پس از آن انتخابات تکمیلی در جولای همان سال در کرانه باختری و نه در نوار غزه به دلیل به توافق نرسیدن تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار