دادستان عمومی و انقلاب تفت:

ارتقای فرهنگ ترافیک از اولویت‌های پلیس راهور باشد

اقبالی گفت: ارتقاء نظم، امنیت و فرهنگ ترافیک اولویت‌های اساسی پلیس راهور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمد ابراهیم اقبالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت در نشست با رئیس پلیس راهور این شهرستان، گفت: عملکرد مثبت پلیس راهور می‌تواند در جهت جلب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم نسبت به ناجا اثرگذار باشد.

او رعایت اصول اخلاقی توسط پلیس را یکی از مصادیق تکریم ارباب رجوع دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ قانونپذیری و قانوگرایی در شهر حاکم باشد تا اگر فردی تخطی کرد فشار اجتماعی فرد خاطی را از قانونگریزی پشیمان سازد.

اقبالی افزود: تمامی دستگاه‌های متولی در امر برقرای نظم عمومی و جلوگیری از تصادفات باید نسبت به وظایف قانونی خود عمل کرده و در صورت کوتاهی در این امر باید پاسخگو باشند.

او در رابطه با رانندگان هنجار شکن ابراز کرد: با رانندگان خاطی در سطح شهرستان که با سرعت غیر مجاز و امثال آن موجب برهم خوردن نظم عمومی و ایجاد تصادف می‌شوند مطابق قانون برخورد و نسبت به توقیف وسیله نقلیه آن‌ها در پارکینگ اقدام می‌گردد.

دادستان تفت تلاش مضاعف در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک و نهادینه کردن قانونگرایی در جامعه خواستار شد و گفت: پیشگیری اجتماعی در قالب آموزش، تلاشی اثر بخش در ارتقای فرهنگ ترافیکی است و افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در بین اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های فرهنگی در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی باشد.

در این نشست رئیس پلیس راهور یزد- شیراز نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار