حداد عادل مطرح کرد؛

شهید حاج قاسم سلیمانی یک حقیقت مجسم است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی همچون همه شهیدان یک حقیقت مجسم است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی شامگاه پنج شنبه ۱ مهرماه در افتتاحیه در اولین کنگره‌ی ملی شعر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار شد، گفت:هنر جلوه جمال الهی است در عالم هستی و در معرفت انسانی زادگاه هنر روح انسان است و پایگاه هنر روح انسان است، هنر از دل بر میخیزد و به دل مینشیند و هر یک از حواس ظاهری پنجگانه با هنر ارتباطی دارد.

وی افزود: زیبایی‌هایی هم هست که زیبایی‌های عقلی است که فراتر از زیبایی‌های ظاهری است که با عقل درک میکنیم، ادبیات شعر زیبایی عقل آدمی است.

وی ادامه داد: هر حقیقتی برای ماندگاری نیازمند استفاده از هنر است و هنر میتواند در دل آدمی به سوی حقیقت بگشای و هنر لبخندی بر چهره حقیقت است.

حدادعادل در خصوص شخصیت شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همچون همه شهیدان یک حقیقت مجسم است،.

وی تصریح کرد: مسلمانی، ایمان، اخلاص، عرفان، معنویت، ولایت پذیری تنها بخشی از ارزش‌های شهید سلیمانی است و همین‌ها بود که سلیمانی را محبوب دل‌ها کرد که وقتی خبر شهادت او پیچید یک ملت به جوش و خروش در آمد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در توصیه‌ای به هنرمندان گفت: بنده میخواهم به حضور شاعران عزیز و همه هنرمندان عرض کنم که اینک شهید سلیمانی با صد هزار جلوه در برابر شماست او را با صد هزار هنر به ایران و جهان معرفی کنید، باید دقت کرد اگر شخصیتی با یک دهم ارزش‌های شهید سلیمانی در هر کشوری بود از او اسطوره‌ها می ساختند و هنرمندان با هنر خود او را جاودانه می‌کردند.

غلامعلی حدادعادل در پایان سخنان خود شعری که سال ۱۳۹۸ برای شهید حاج قاسم سلیمانی سروده بود را قرائت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار