سود تاکداران فاروجی در جیب استان‌های دیگر

مدیر جهاد کشاورزی فاروج گفت: انگور فاروج با کیفیت بسیار بالا و رنگ مطلوب به بازار‌های سطح شهرستان و استان‌های دیگر از جمله آذربایجان غربی حمل و متعاقبا بعد از فرآوری و تولید کشمش به کشور‌های خارجی صادرات می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مقتدر مدیر جهاد کشاورزی فاروج  گفت: سطح باغات انگور شهرستان فاروج حدود ۲هزار وهفتصد هکتار و تولید انگور ۴۲هزار تن است که پیش بینی تولید کشمش در شهرستان ۸ هزار تن است.

مقتدر افزود: شهرستان فاروج ۲۱ درصد سطح زیر کشت و ۲۶ درصد تولید این محصول با رقم غالب انگور کشمشی را در مقایسه با استان به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید


او  گفت: قطب تولید انگور شهرستان در بخش خبوشان با مرکزیت شهر تیتکانلو واقع شده است که بیش از۹۵ درصد بافت جمعیتی این بخش تاکدار بوده و بطور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد خانواده وابسته به این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی فاروج با اشاره به اشتغالزایی خوبی که بواسطه باغات انگور بوجود آمده اظهار داشت: باغات انگور در شهرستان برای یک هزارو ۳۲ نفر بصورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر روز بصورت فصلی اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

مقتدر افزود: همچنین ۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت سالیانه ۶هزار و دویست تن نیز فعال است.

او  گفت: رقم غالب انگور منطقه، سلطانی بی دانه است که بیشتر جهت تهیه کشمش استفاده می‌شود، اما مضاف بر آن ارقامی از قبیل لعل، سبز انگور، صحابی، خلیلی، یاقوتی، عسگری، گلبر طبق، شصت عروس، انگور سیاه و فخری نیز در باغات شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فاروج افزود: علاوه بر آن ۱۴ نوع ارقام جدید سرشاخه کاری شده در شهرستان از جمله ترکمن ۴، رشه، فیلم سیدلس، کندری، کریسمون، اتم رویال، اتم کینگ، ردگلاب، شاهانی سیاه، اسکارلت، ممبرایمه، سردشت، خلیلی سیاه، خوشناور، کشمشی قرمز بیدانه است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.