معاون هنری وزارت ارشاد در بازدید از نمایشگاه لباس عاشورایی:

طراحی‌ لباس باید مبین عرف و اعتقاد روزگار ما باشد

حسینی گفت: طراحی‌ لباس باید مبین عرف و اعتقاد روزگار ما باشد؛ برخی لباس‌ها برای مجالس عام و برخی برای مجالس خاص هستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجتبی حسینی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نمایشگاه مد و لباس عاشورایی بازدید کرد. در این بازدید، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیک در جریان چگونگی طراحی لباس‌ها قرار گرفت.

حسینی در طول این دیدار بیان کرد: اینکه از شال در طراحی لباس‌های نمایشگاه مد و لباس عاشورایی استفاده شده است، نوکری برای اباعبدالله (ع) را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ما نکات بسیار مهمی درج شده است و مصادیق ایده بخش مهمی در آن وجود دارد، اظهار کرد: در مسیر تاریخ بار‌ها اتفاقاتی روی داده است و لباس‌هایی ملهم از این وقایع به یادگار مانده است. عاشورا از نکات ویژه است که الهام بخش ما در بسیاری از آثار خواهد بود. میزان مراثی و اشعاری که درباره عاشورا سروده شده است، این دغدغه مندی را نشان می‌دهد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طراحی لباس در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. چند سالی است نمایشگاهی با عنوان مد و لباس عاشورایی در کشور برپا می‌شود. نمایشگاه امسال امتداد نمایشگاه سال‌های گذشته است. طراحی‌های لباس باید مبین عرف و اعتقاد روزگارمان باشد. برخی لباس‌ها برای مجالس عام و برخی خاص استفاده می‌شود و لباس‌های موجود در این نمایشگاه هم مصرف خاص دارد.

وی ابراز کرد: افراد زیادی از جامعه ما در سوگواره‌ها از لباس تیره استفاده می‌کنند. اینکه نماد عاشورا در لباس‌ها چقدر آشکار یا پنهان باشد به ذوق هنرمند باز می‌گردد. برخی از خوشنویسی ایرانی در طراحی لباس هایشان استفاده کردند. این نوشته ها باید به نوعی درج بشود که جذابیت داشته باشد؛ حتی تسلط به متون ادبی و تاریخی هم به طراح کمک می‌کند. لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه نمونه سازی شده است مرحله بعدی هم مرحله تولید است. کارگروه مد و لباس تنها از هنرمندان حمایت و آن‌ها را تشویق می‌کند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار