استاندار سیستان و بلوچستان:

امسال با شرایط پایدارتری به استقبال سال تحصیلی می‌رویم

خیابانی گفت: امسال با تلاش کادر درمان با شرایط پایدارتری به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم و امیدواریم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و پوشش حداکثری واکسیناسیون شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس و ادامه آموزش حضوری باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در  آیین محوری آغاز سال تحصیلی جدید اظهارداشت: آموزش مقدمه و محور هرگونه توسعه اقتصادی است و هر کشوری که روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند قطعا پله‌های پیشرفت و توسعه را بهتر و سریعتر طی خواهد کرد.

وی افزود: امروز نیاز ایران اسلامی بویژه سیستان و بلوچستان توجه به آموزش و پرورش است تا نسلی قوی و اندیشمند برای تامین نیروی انسانی کشور تربیت شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوران ایپدمی کرونا کمترین صدمه و زیان متوجه حوزه فرهنگ بویژه آموزش و پرورش بود چرا که خانه‌های معلمان به یک مدرسه تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با وجود همه‌ی تلاش‌های معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته؛ حضور این دانش‌آموزان در مدرسه رنگ و بوی خاص خود را دارد خاطرنشان کرد: باید شرایط به نحوی مدیریت شود تا دانش‌آموزان از محیط مدرسه و حضور معلم در کنار خود بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان؛ هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه تجهیز و آماده سازی شده است.

حمیدرضا رخشانی اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید برای همه سناریو‌های پیش رو باید برنامه داشته باشیم چرا که شرایط موجود و آینده اپیدمی کرونا، وضعیتی پیچیده و شکننده است بر همین اساس آمادگی لازم در هر دو صورت حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها در استان وجود دارد.

وی افزود: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مساله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان دُز اول واکسن کرونا و ۴۴ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص نحوه واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: پس از ورود واکسن مخصوص رده سنی دانش‌آموزان به کشور واکسیناسیون این گروه نیز طبق برنامه انجام می‌شود تا از نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کاسته شود.

رخشانی اظهارداشت: با توجه به اینکه بیش‌از ۷۰ درصد مدارس در سیستان و بلوچستان، روستایی و عشایری است و اکثر همکاران در این مناطق بومی هستند و واکسن نیز دریافت کرده‌اند، مشکلی از نظر برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ هزار و ۵۵۴ مدرسه روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان جمعیت دانش‌آموزی زیر ۵۰ نفر است و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط آنکه در آن منطقه خبری از شیوع ویروس کرونا نباشد، وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار