مرکل از مردمش خواست برای آینده آلمان به «لاشت» رای بدهند

صدراعظم فعلی آلمان از رای دهندگان خواست برای ثبات و پیشرفت کشورشان به آرمین لاشت رای بدهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس۲۴، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه در مونیخ در جمع مردم از رای دهندگان خواست به آرمین لاشت، کاندیدای حزب محافظه کار برای ثبات آلمان رای دهند. 

در حالی که صد‌ها هزار نفر از معترضان به تغییرات اقلیمی در حمایت از گرتا تونبرگ سوئدی در خیابان‌های آلمان گرد هم آمده بودند و خواستار حفاظت بیشتری از محیط زیست شدند، مرکل با حضور در جمع آن‌ها اذعان کرد که تغییرات آب و هوایی در سال‌های آینده به چالشی بزرگ برای بشریت تبدیل خواهد شد.

مرکل در ادامه از رای دهندگان خواست که برای حفظ ثبات آلمان و تبدیل این کشور به یک قدرت جهانی، به آرمین لاشت برای صدراعظمی رای بدهند.

اولاف شولتز، نامزد سوسیال دموکرات‌ها، که در حال حاضر پست وزیر دارایی را بر عهده دارد، معتقد است که شروع جدیدی برای آلمان پس از ۱۶ سال قدرت مرکل در آلمان فرا رسیده است.

نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها در آلمان از رقابت تنگاتنگ بین سه حزب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سبز‌ها برای کسب بیشترین آراء حکایت دارد.

 اولاف شولتز، نامزد سوسیال دموکرات‌ها و آرمین لاشت، نامزد اتحاد دموکرات مسیحی/سوسیال مسیحی گزینه‌های اصلی به نظر می‌رسند و پیش بینی نتیجه نهایی این انتخابات طبق نظرسنجی‌ها غیرممکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار