نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان راسک

زنگ مهر و مقاومت درمدرسه خدیجه کبری (س) شهرستان مرزی راسک با حضور کدخدا فرماندار، درخشان نماینده حوزه انتخابیه شهرستان،حجت الاسلام بامری امام جمعه ،فرمانده سپاه، جانشین نیروی انتظامی،مدیران دستگاههای اجرایی، فرهنگیان و دانش آموزان نواخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زنگ  مهر ومقاومت با حضور کدخدا فرماندار شهرستان،، درخشان نماینده حوزه انتخابیه،حجت الاسلام بامری امام جمعه شهرستان ،فرمانده سپاه، جانشین نیروی انتظامی،معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری،مدیر ومعاونین و نیروهای ستادی آموزش و پروش ،مدیران دستگاههای اجرایی، فرهنگیان و دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع و بارعایت پروتکل های بهداشتی در دبستان دخترانه خدیجه کبری (س) شهر راسک  نواخته  شد.

کدخدا فرماندار شهرستان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک و شادباش آغاز فصل پاییز آن را بهار دانایی وخرد توصیف کرد و گفت:بعد از گذشت ۲۰ماه خلل و وقفه ی ناشی از استیلای کرونا در حال حاضر با افزایش سطح وگستره ی ایمنی جامعه باتسریع روند واکسیناسیون امیدها وانگیره ها برای بازگشت شرایط تحصیل به حالت عادی بیشتر شده،آموزش راسک از آسیب های۲مساله ی استمرار کرونا در دو سال گذشته و بر دوش کشیدن عقب ماندگی های قبلی زخم دیده و رنجور است.

فرماندار شهرستان افزود: نارسایی ها و چالش های دیروز و امروز آموزش ریشه ومنشأ نگرانی های فردای این منطقه است،همت و تلاش مضاعف برای جبران بخشی از این مشکلات و ترمیم گوشه ایی از آسیب های قبلی و حال یک وظیفه ی جمعی و مسئولیت مشترک است.

وی تأکید کرد:تک تک ساعات سال تحصیلی جدید برای بهبود اوضاع آموزشی باید مغتنم شمرده شود.

کدخدا خاطر نشان کرد: در عرصه ی تصمیم گیری شورای آموزش و پرورش شهرستان مستمر وماهانه به ارزیابی ،بازبینی و پیشبرد تصمیمات وتدابیر عملی خواهد پرداخت وبصورت متناوب و دوره ایی از نخبگان،صاحب نظران و فعالان محلی حوزه‌ی آموزش برای جلب آرا و پیشنهادات آنان دعوت به عمل آید،علاوه بر آن در قالب نشست های کارشناسی با حضور کارشناسان و مسئولین امر بطور جداگانه به مسائل و مشکلات و راه حل های هر مقطع پرداخته شود.
تمرکز بر این خواهد بود که به نحو متوازن و عادلانه به مباحث مقاطع مختلف تحصیلی زمان و فرصت اختصاص یابد.
واز حداکثر ظرفیت ها ومنابع شهرستان برای تامین مشروع و قانونی نیازمالی طرح های اعتکاف علمی ویژه ی استعداد های پشت کنکوری استفاده خواهد شد.

فرماندار گفت: پا به پای شورا، مجمع خیرین آموزش یار شهرستان در قالب نشست های منظم ماهانه به تعریف وایجاد وپیگیری و اجرای طرح ها وبرنامه های مورد نیاز و انتظار بپردازد واز شخصیت های مرجع و چهره‌های تاثیر گذار در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و آموزشی برای مشارکت نظری و ایفای نقش حمایتی بهره گیری شود.

در تقویم زمانبندی سال تحصیلی جاری برای هر ماه یک برنامه ی محوری ویژه ی جلب توجه افکار عمومی به اهمیت مقوله ی آموزش پیش بینی واجرا شود.

در ادامه فرماندار سخنانی خطاب جامعه ی فرهنگیان ومعلمان عزیز به شرح ذیل بیان کردند.

مربیان دوره ی ابتدایی: محیط دبستان را تبدیل به دبستان کنید.

ادب محوری را در فرآیند آموزشی خود سرلوحه ی برنامه هایتان قرار دهید.

بطوریکه ارزش ها ،معیارها،سنت ها ،آداب ،آشنا سازی دانش آموز با مبانی هویتی وماهیتی اش مورد آموزش قرار گیرد.

دبیران متوسطه:خارج از کادر و چارچوب های ابلاغی مقدمات درس زندگی کردن وچگونه زیستن را به دانش آموز بیاموزند تا در مقطع آخر خمیر مایه اش برای کسب مهارت های ضروری ساخته و پرداخته شود.

در آلمان ۸۵درصد جمعیت مشغول کار به دانشگاه نرفتند، رقابت زدایی و هم آفرینی را نهادینه کنید،نمره محوری را رقیق ودایره ی استعداد یابی را در مقیاسی وسیع تر از نمره ی صرف تعریف کنید.

برای تحقق سهم ۳۳درصدی هنرستان ها و رشته های فنی و مهارت های عملی در فرایند هدایت تحصیلی به دقت برنامه ریزی شود.
همه‌ی مدیران آموزشگاه ها برای شناسایی و جلب مشارکت موثرترین ‌ومتعهد ترین اولیا در قالب انجمن اولیاء و مربیان اهتمام جدی کنند.

همچنین فرماندار شهرستان در این مراسم انتظارات حمایتی از نماینده ی حوزه انتخابیه شهرستان  را به ترتیب ذیل مطرح کردند.

از طریق سازمان نوسازی،توسعه به تسریع در ترمیم سرانه ی نازل فضاهای آموزشی شهرستان کمک کنید.

برای تأمین بخشی از منابع و امکانات طرح های اعتکاف با استفاده از جایگاه و موقعیت حقوقی مربوطه مساعدت نمایید.

برای جلوگیری از نقل و انتقالات غیرقانونی و خودسرانه ی معلمان ماده ۲۸جدیدالاستخدام و کم سابقه ورودوکمک کنید.

افزایش سهمیه و تسهیل شرایط جذب نیروهای بومی را در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش مدنظر و مطمح عمل قرار دهید.

در پایان مراسم مسئولین از  مدرسه  مذکور جهت بررسی مسائل و مشکلات مربوطه بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام/ع

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار