آمل سیاه پوش می‌شود

آمل در عزای علامه حسن زاده آملی سیاه پوش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت السلام سید جلیل مرتضویی امام جمعه آمل در جلسه ستاد ارتحال علامه حس زاده آملی با بیان اینکه شهر آمل باید با نصب بنرهای عزا سیاه پوش شود، گفت: همه مساجد، حسینیه ها، تکایا و امام زاده‌های شهرستان با پخش قرآن فضای شهرستان را دگرگون کنند.

اوافزود: مردم تشیع خودرویی نمی‌خواهند، باید به مردم احترام گذاشت و از آن‌ها بخواهیم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت السلام مرتضویی ادامه داد: اگر تشییع پیکر علامه روز سه شنبه باشد پیشنهاد تعطیلی ادارات آمل در این روز را داده ایم.

امام جمعه آمل گفت: ستاد ارتحال علامه حسن زاده آملی شرایط لازم  از جمله اقلام بهداشتی مانند ماسک را برای گرفتن مراسم فراهم خواهد کرد.

علیرضا شریعت فرماندار آمل هم در ادامه گفت: مراسم ارتحال ساعت ۱۰ صبح دوشنبه در میدان ۱۷ شهریور برای این عالم گرانقدر برگزار می‌شود و تمام تلویزیون‌های شهری  به محتوا هایی از زندگی این عالم فقید اختصاص داده می‌شود.

آیت الله حسن زاده آملی در سال ۱۳۰۷ در روستای ایرای لاریجان متولد شد و از استادانی، چون محمد غروی، عزیز الله طبرسی، احمد اعتمادی و عبدالله اشراقی و ابوالقاسم رجایی و میرزا ابوالقاسم فرسیو و اساتید دیگر بهره برد و آغاز به تدریس کرد.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذالفنون و علامه دهر بودند، در فقه، عرفان، ادبیان، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر خاصی داشتند، منجم و مدرس حوزوی بودند.

به زبان‌های فرانسوی و عربی تسلط داشتند و تا کنون بیش از ۱۹۰ اثر از ایشان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.