غیر فعال بودن ۲۵ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی در گلستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: ۲۵ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان راکد و غیرفعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا شاهمرادی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۲۲ واحد صنعتی بهره بردار و اشتغال ۳هزار و ۲۰۰ نفر در استان وجود دارد.

او ادامه داد: از این تعداد ۶۱۲ واحد با اشتغال ۹ هزار ۴۱۳ نفر و سرمایه گذاری هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان فعال هستند.

شاهمرادی گفت: ۲۱۰ واحد معادل ۲۵ درصد از این واحد‌ها با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان راکد و غیرفعال هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۰ مورد واگذاری زمین در این شهرک‌ها انجام شده است، افزود: در بین شهرک‌های صنعتی استان شهرک صنعتی اترک بالاترین مساحت و میزان سرمایه‌گذاری را دارد که ۴۷ درصد سرمایه گذاری استان معادل هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به آن مربوط می‌شود.

شاهمرادی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مورد واحد صنعتی با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه و با اشتغال ۱۳۴ نفر به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال خلع ید زمین‌های واگذار شده به افرادی است که زمین را تحویل گرفته اند و اقدامی انجام نداده اند، افزود: تاکنون ۳ هکتار خلع ید در قالب ۷۹ زمین واگذار شده انجام شده است.

شاهمرادی گفت: در مورد بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه تولید از ابتدای سال تاکنون گفت: ۲۴ واحد تولیدی طی این مدت فعال شدند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما برای سال ۱۴۰۰ این بود که ۱۷ واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفتند.

او گفت: ایجاد شهرک انرژی برای تولید انرژی خورشیدی از دیگر برنامه‌های ماست و در این رابطه مذاکراتی با منابع طبیعی انجام شده تا نقاطی را پیدا کنیم که برای این موضوع به کار گیریم.

انتهای پیام/م/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
باسلام. شرایط واگذاری زمین برای واحد تولیدی ویا خدماتی چگونه است؟