در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۵ مهر ماه؛ آخرین فرصت شرکت در سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک

دانشجویان سراسر کشور می‌توانند تا ۱۵ مهر ماه آثارشان را به دبیرخانه سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک ارسال کنند.

ناصر پروانی مسئول کمیته داوری و عضو شورای سیاستگذاری هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این سوگواره ملی بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی دوره گذشته سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک را برگزار کرده بود. امسال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این سوگواره را برگزار می‌کند. دانشجویان سراسر کشور می‌توانند تا ۱۵ مهر ماه آثارشان را به دبیرخانه سوگواره ما ارسال کنند. آثار ارسالی باید در قالب‌های کلاسیک و نو با موضوع اربعین و کربلا سروده شده باشد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ۲۰ تا ۲۱ مهرماه با حضور مسئولان فرهنگی و وزارت بهداشت برندگان مسابقه هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک معرفی می‌شوند. شاعران زیادی درگیر داوری آثار هستند؛ برخی از آن‌ها از شاعران صاحب سبک و برخی شاعران آیینی کشورمان هستند. ۱۵ شاعر در پالایش اولیه آثار با ما همکاری می‌کنند. در سطح دوم که به ۲۰۰ تا ۳۰۰ اثر می‌رسد، شاعران صاحب نام و صاحب سبک داوری نهایی آثار را به عهده دارند.

عضو شورای سیاستگذاری هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک، با اشاره به پیش بینی خود در زمینه ارسال آثار به این دوره سوگواره اظهار کرد: با توجه به فضایی که در کشور وجود دارد پیش بینی ما این است که به خوبی از هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک استقبال شود. تاکنون چند هزار نفر به این رویداد فرهنگی ادبی اثر فرستادند. در دوره گذشته ۵ هزار اثر به دبیرخانه ما ارسال شد و پیش بینی می‌کنیم امسال به ۷ هزار اثر برسد. طیف گسترده‌ای از دانشجویان سراسر کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی تا غیر پزشکی سراسرکشور می‌توانند در سوگواره شرکت کنند. امیدواریم این سوگواره با توجه به حضور نداشتن دانشجو‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور و برگزار نشدن برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بتواند بارقه‌ای برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باشد و هرچه زودتر کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.