استاندار اصفهان:

بهبود عملکرد دفترچه الکترونیکی نیازمند تشکیل کارگروه رفع مشکلات است

استاندار اصفهان گفت: بهبود ساز و کار دفترچه‌های درمانی الکترونیکی نیازمند تشکیل کارگروه متشکل از سازمان‌های ذیربط و رفع مشکلات مربوطه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در جلسه دولت الکترونیک در محل استانداری اصفهان گفت: کارگروه دولت الکترونیک با بررسی میدانی مشکلات مرتبط با دفترچه‌های درمانی الکترونیکی، در راستای بهبود وضعیت و تسهیل در استفاده از آن بکوشد.

وی ادامه داد: یکسان‌سازی اطلاعات و یکپارچه‌سازی داده‌ها از جمله ضروریات این بخش محسوب می‌شود که مستلزم هماهنگی و همکاری بیشتر سازمان‌های بیمه گر و بخش پزشکی و درمانی است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بهره گیری از سامانه‌های مرتبط و زیرساخت‌های الکترونیکی تدریجی و به مرور زمان است و مردم باید با میل و رغبت به سراغ آن بروند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در این نشست خاطرنشان کرد: گسترش دولت الکترونیک جلوگیری از فساد در امور اداری و ارتقاء شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت و باید همه نهاد‌ها در این امر کوشا باشند.

نعمت الله اکبری با اشاره به مشکلات دفترچه‌های درمانی الکترونیکی، افزود: ارائه راهکار برای حل چالش‌های مبتلابه این بخش ضروری است.

قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در این جلسه اظهارکرد: کاستی در قوانین الزام آور اجرای نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان، مشکلات زیرساختی و مخابراتی، همراه نبودن بیمه‌ها با طرح و نبود امکانات سخت افزایی در برخی مطب‌ها، از چالش‌های دفترچه‌های درمانی الکترونیکی است.

احمدرضا ریاضیات افزود: مشکلات مربوط به نواقص داده‌ای مانند کدگذاری دارو‌ها و تمدید نشدن به موقع پروانه‌های قانونی پزشکان و موسسه‌های تشخیصی درمانی از دیگر معضلات این بخش محسوب می‌شود.

طرح ملی نسخه الکترونیک و حذف تدریجی دفترچه بیمه سلامت از یکم اردیبهشت امسال در استان اصفهان با هدف تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم آغاز شد.

در اجرای این طرح، چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، چاپ دفاتر بیمه روستاییان و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای خرداد و چاپ دفاتر سایر بیمه‌شدگان شامل کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از ابتدای تیر متوقف شد و بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات درمانی از کُد ملی خود استفاده می‌کنند.

از حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان ساکن هستند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمند دولت، ۴۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۶۷۰ هزار نفر بیمه روستایی و حدود ۹۰ هزار نفر جزو سایر اقشار جامعه هستند.

چهار هزار و ۸۶۰ موسسه در اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند که این استان پس از تهران از لحاظ تعداد، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.