روایتی از علامه‌ای که سرباز ولایت بود+فیلم

شب گذشته خبری دردناک کام تمام عاشقان و دوستداران یکی از نوادر عالم علم و عرفان را تلخ کرد. خبر این بود: علامه حسن‌زاده‌آملی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به شمار می‌رفت که توانست در طول عمر پربرکت خود با تلاشی خستگی ناپذیر بیش از ۱۷۰ اثر در زمینه تألیف مستقل، شروح، حواشی و تعلیقات و تصحیح از خود برجای بگذارد.

علامه حسن زاده آملی به عنوان الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی باقی خواهد ماند، آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار ایشان که در زمینه های مختلف به رشته تحریر درآمده حاصل سال ها تلاش و مجاهدت علمی مداوم و کسب فیض از محضر عالمان بزرگی چون علامه شعرانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) بوده و چراغ راهی فراروی پویندگان راه دانش خواهد بود.

افزون بر همه مراتب علمی و معرفتی و معنوی ایشان، حضور این عالم پارسا در عرصه های اجتماعی و سیاسی و مردمی و نقش آفرینی در صحنه های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی درس آموز و الهام بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود و پس از سال ها خدمت و نورافشانی و در ایام اربعین سالار شهیدان(ع) به لقای الهی شتافت.

سرانجام این عالم فرهیخته پس از سال‌ها مجاهدت علمی در سوم مهر ۱۴۰۰ خورشیدی در ۹۳ سالگی و بر اثر نارسایی شدید قلبی دیده از جهان فروبست. آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در پیامی نوشتند: این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد.

نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار