استقبال واشنگتن از تصمیم دادگاه جنایی بین المللی درخصوص طالبان و داعش خراسان

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از تصمیم دادگاه جنایی بین المللی درباره تمرکز بر روی طالبان و داعش خراسان استقبال می کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جالینا پورتر (Jalina Porter) معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:از تصمیم دادگاه جنایی بین المللی درباره تمرکز بر روی طالبان و داعش خراسان استقبال می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن از تصمیم دادستان دادگاه جنایی بین المللی درباره تمرکز بر روی طالبان و داعش خراسان در افغانستان استقبال می‌کند، گفت: آنچه من می‌توانم در این رابطه بگویم این است که ما از بیانیه دفتر دادستانی دادگاه جنایی مبنی بر اینکه از مجوز قضایی خود برای آغاز تحقیقات در افغانستان با اولویت بررسی جنایات طالبان و داعش خراسان استفاده خواهد کرد، استقبال می‌کنیم.

وی با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا ادامه داد: ما عمیقا نگران وضعیت کنونی حقوق بشر در افغانستان هستیم و این شامل این جنایات نیز می‌شود و مطمئناً از تلاش‌ها برای رسیدگی به این وضعیت استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما همچنین به عنوان بخشی از جامعه بین المللی به طور مداوم بر اهمیت احترام به حقوق بشر و همچنین آزادی‌های اساسی از طرف هر دولتی در افغانستان تاکید کرده ایم. البته این حقوق شامل آزادی بیان و بهبود آن و حمایت از حقوق زنان و دختران و سایر گروه‌های مذهبی و قومی و اقلیت‌ها هم می‌شود.

آمریکا در حالی حامی حقوق افغان‌ها شده است که در مدت ۲۰ سال اشغالگری افغانستان هیچ اقدامی در جهت ارتقای حقوق مردم افغانستان انجام نداد و دست آخر نیز با خروج عجولانه از این کشور، شرایط امنیتی آن را به بحران کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
داعش خراسان چه صیغیه؟
آخرین اخبار