مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر:

شهرهای جنوب کشور در اولويت تعویض کولرهای گازی فرسوده قرار دارند

خانی گفت: در طرح جایگزینی کولر‌های گازی، کولر‌های پنجره‌ای جایگزین کولر‌های دو شبکه‌ای می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خانی مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر با اشاره به طرح تأمین ۱۰۰ هزار کولر گازی راندمان بالا و تعویض آن با کولر‌های گازی فرسوده گفت: متقاضیان می‌توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در طرح جایگزینی کولر‌های گازی، کولر‌های پنجره‌ای جایگزین کولر‌های دو شبکه‌ای می‌شوند که ۱/۳ هزینه این کولر‌ها از مشترکان دریافت می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر بیان کرد: در این طرح، مصرف کنندگان پرمصرف و مشترکان شهر‌های جنوبی کشور در اولویت نخست برای دریافت این کولر‌ها قرار دارند، طرح جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولر‌های گازی راندمان بالا براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام می‌شود.

خانی تصریح کرد: ما امسال متاسفانه با رشد بی رویه برق مواجه بودیم که با اجرای طرح تعویض کولر‌های گازی فرسوده ۲ میلیارد متر مکعب صرفه جویی خواهد شد. این موضوع همچنین باعث کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در واقع طرح جایگزینی کولر‌های فرسوده با همکاری وزارت نیرو و صمت اجرایی خواهد شد که از این طریق می‌توان با حمایت از تولیدات داخل و دریافت فقط ۱/۳ هزینه از مشترک، باقی مانده هزینه اجرای طرح را از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار