رونمایی چین از پهپاد مفهومی جدید+عکس

چین از یک هواپیمای بدون سرنشین مفهومی جدید که فناوری مشابه با پهپاد آمریکایی دارد، رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز چهارشنبه از یک هواپیمای بدون سرنشین مفهومی که در ظاهر و اهداف ماموریت با هواپیمای Kratos XQ -۵۸A ساخت آمریکا شباهت دارد، رونمایی کرد.

وو وی، نماینده خط تولید شرکت فناوری هوافضا چین گفت که پهپاد مفهومی دوربرد FH-۹۷ که روز چهارشنبه رونمایی شد می‌تواند انواع مختلفی از سلاح‌ها را حمل کند و دارای قابلیت جنگ الکترونیکی است. وی از ذکر سایر جزییات بیشتر خودداری کرد.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، هند و روسیه از جمله کشور‌هایی هستند که هواپیما‌های بدون سرنشین از این دست تولید می‌کنند. این نوع پهپاد‌ها ارزان‌تر و قابل مصرف‌تر از جنگنده‌های با سرنشین هستند.

نماینده خط تولید شرکت فناوری هوافضا چین از جزئیات فنی این پهپاد اطلاعات بیشتری ارائه نداد. همچنین نگفت که آیا برای صادرات این محصول جدید برنامه‌ای دارد یا خیر.

ظاهر این پهپاد تقریباً شبیه Kratos XQ-۵۸A است که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۹ انجام داد. حداکثر سرعت پهپاد آمریکایی ۰.۸۵ ماخ و برد آن حدود ۲۲۰۰ مایل دریایی است.

ژانگ ژونگ یانگ، نایب رئیس این شرکت گفت که برنامه این بود که این محصول را به یک "برند بین المللی درجه یک" و به یک بازیگر اصلی در صحنه جهانی تبدیل کنیم.

چین تاکنون هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی به کشور‌هایی از جمله امارات، پاکستان و صربستان صادر کرده است.

رونمایی چین از پهپاد مفهومی جدید+عکس

چین همچنین از بزرگترین نمایشگاه هوایی این کشور برای نشان دادن توان تسلیحاتی یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های پهپادی خود به نام GJ-۱۱ استفاده کرد.

گلوبال تایمز گزارش داد که GJ-۱۱ نمایش داده شده در این نمایشگاه، دو جایگاه سلاح خود را برای اولین بار باز کرد. در داخل هر جایگاه چهار مهمات ناشناس وجود داشت که به نظر می‌رسید بمب‌های سرسره‌ای هوا به زمین هستند.

بردلی پرت، متخصص هوا و فضا گفت که GJ-۱۱ به گونه‌ای طراحی شده است که از پوشش رادار می‌گریزد و به اهداف محافظت شده حمله می‌کند. وی ادامه داد: «با انجام این کار، جای یک جنگنده بسیار بزرگتر و گرانتر با خلبان را می‌گیرد. توسعه این فناوری آسان نخواهد بود، اما پس از اتمام کار، این فناوری تهدید جدیدی برای تایوان و ژاپن خواهد بود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
ایران ما قوی تر است نسبت به چین. زنده باد ایران عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
عذر خواهی بی چون وچرا میکننی و میری رد کارت بعد باید مثل ادم حرف بزنی وسلام
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
پهبادی که بتونه موشک کروز پرتاب کنه پهباد خاصی میشه
Iran (Islamic Republic of)
قدرت طهماسبی
۱۶:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
کشور ایران باید از نظر تکنولوژی ساخت پهپاد زبانزد عام و خاص گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
ایران خریدار قطعات از چین هست
آخرین اخبار