صدور بیش از ۵ هزار پروانه کسب صنفی در هرمزگان

پنج هزار و ۱۶۰ فقره پروانه کسب صنفی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در هرمزگان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، یوسف ذاکری، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  با اشاره به صدور پنج هزار و ۱۶۰ فقره پروانه کسب صنفی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در هرمزگان گفت: این پروانه‌های صنفی در رسته‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی بوده است.

ذاکری افزود: بیشترین پروانه‌های صادر شده در رسته توزیعی با سه هزار و ۱۸۷ فقره و کمترین تعداد در رسته خدماتی با ۶۱۳ فقره بوده است.


بیشتر بخوانید


او مهم‌ترین اقدام کمیسیون نظارت بر اصناف در سالجاری را ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب دانست و گفت: با تداوم این طرح، ضمن ساماندهی اصناف، زمینه کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی بیشتر فراهم می‌شود.

به گفته رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، از ابتدای امسال تاکنون، ۴۲۰ کارت مباشرت نیز در استان صادر شده است.

براساس ماده ۱۲ قانون نظام صنفی، هر فرد برای راه اندازی واحد صنفی ملزم به داشتن پروانه کسب است، اما اگر این فرد دارای ۲ یا چند واحد کسبی باشد، لازم است علاوه بر دریافت پروانه کسب برای هر واحد، مباشر واجد صلاحیتی را به منظور اداره امور دیگر واحد‌ها با تنظیم قرارداد مباشرت به اتحادیه معرفی تا کارت مباشرت بنام وی صادر شود.

استان هرمزگان دارای بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.