یاری رساندن کمیته امداد به ۷۳۰ هزار دانش‌آموز

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۷۳۰ هزار دانش‌آموز کشور زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که افتخار و وظیفه نوکری آنها را برعهده داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رزمایش توزیع هشت هزار بسته تحصیلی ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در خراسان جنوبی گفت: ۵۵ هزار دانشجو، چهار هزار طلبه و پنج هزار و ۵۰۰ نخبه داریم که مسوولیت بسیار سنگینی است، زیرا شخصیت‌هایی از همین خانواده‌ها آینده‌ساز کشور می‌شوند.

وی افزود: ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش در خراسان جنوبی داریم که هشت هزار بسته تحصیلی امروز فراهم شده و ۶ هزار بسته دیگر را به زودی تامین خواهیم کرد تا به عنوان اولین استان تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت از بسته تحصیلی بهره‌مند شوند.

بختیاری  اظهار کرد: تاکید شده به مدیران کل که مبادا دانش‌آموزی به خاطر نداشتن بضاعت مالی ترک تحصیل کند و مسوولیت همه ما در این زمینه سنگین است، زیرا اینها، ولی نعمت ما هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند گفت: با همراهی خوبی که در استان‌ها از سوی خیران وجود دارد، امیدواریم خیلی از مشکلاتی که در دوران کرونا ایجاد شده و سرپرستان خانواده‌هایی که شغل شان را از دست دارند، مرتفع شود.

وی گفت: بعد از واژه مواسات در ادبیات خدمت‌رسانی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، ۵۴ پایگاه بسیج لبیک گفتند، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) راه‌اندازی شد و سردار سلامی فرماندهی این قرارگاه را برعهده گرفت.

بختیاری افزود: سایر دستگاه‌‎ها نیز همراه شدند و بعد از سه ماه که گزارش عملکرد این قرارگاه خدمت مقام معظم رهبری داده شد ایشان کتبا تشکر کردند و این رزمایش ما را سرافراز کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در همین دوران که کرونا بر همه مسائل تاثیر گذاشت حتی آمریکا جلوی ماسک را گرفت، اما ایران الان یکی از بزرگترین صادرکنندگان ماسک در جهان است.

وی  گفت: مردم هرجا وارد شدند پیروزمندانه آمدند و در این شرایط سخت اقتصادی آنگونه وارد عمل شدند که با رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه در جهان درخشیدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: از ابتدای  امسال تاکنون ۹۷ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه جمع‌آوری و ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند استان پرداخت شده است.

سلم‌آبادی افزود: همراهی سازمان‌‎ها در این مدت باعث رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه قابل توجه شده که در مرحله اول پویش ایران همدل ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اطعام مهدوی جمع‌آوری شد و در دهه کرامت ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و از طریق سبد غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ سری جهیزیه هم به نوعروسان اهدا شد، گفت: از عید قربان تاکنون ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شده که خیران و دستگاه‌های مختلف نقش اساسی در تامین آن داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: پارسال در آستانه مهر ماه ۱۷ هزار بسته تحصیلی تهیه و توزیع شد و امسال ۱۴ هزار بسته را هدف‌گذاری کردیم که امروز هشت هزار بسته آماده توزیع است.

وی از توزیع چهار هزار و ۵۰۰ کولر آبی در استان نیز خبر داد و گفت: ۲۴ میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در شورای زکات و رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی، افتتاح مرکز نیکوکاری اهل سنت در روستای بجد و بازدید از طرح‌های خوداشتغالی و روند احداث واحد‌های مسکونی مددجویان از برنامه‌های سفر بختیاری به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.