انتقاد شدید دولت نجات ملی یمن به اقدام بانک انگلیس

وزیر دارایی دولت نجات ملی و بانک مرکزی یمن از تصرف در دارایی بلوکه شده این کشور از سوی بانک انگلیس انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، پس از آنکه بانک انگلیس The Bank of England)) به شعبه بانک مرکزی یمن در عدن اجازه تصرف در اموال بلوکه شده یمن از سال ۲۰۱۶ را داد، بانک مرکزی یمن در صنعا اعلام کرد نامه‌ای خطاب به این بانک صادر و مراتب اعتراض خود را در این خصوص اعلام کرده است.

رشید ابو لحوم، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن گفت: این اقدام بانک انگلیس غیرقانونی است و به حقوق ملت یمن ضربه می‌زند.

وی افزود: این اقدام بانک انگلیس در واکنش به موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و در چارچوب جنگ اقتصادی انجام شده است.

وزیر دارایی یمن تصریح کرد: انگلیس در جنگ علیه ملت یمن مشارکت دارد و فرماندهی جنگ اقتصادی و محاصره یمن بر عهده لندن است.

بانک مرکزی یمن در صنعا نیز به موافقت بانک انگلستان برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی یمن به ارزش ۸۲ میلیون پوند اعتراض کرد.

در بیانیه این بانک آمده است: بانک مرکزی صنعا خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده این بانک در انگلیس و اعطای اختیار تصرف آن به بانک مرکزی عدن را دنبال کرد پس از آن در نامه‌ای به بانک انگلیس اعتراض کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: آزادسازی پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی در انگلیس و اعطای اختیار تصرف آن به بانک مرکزی عدن هیچگونه توجیهی ندارد و به حقوق ملت یمن، بانک‌های فعال در آن و به طور خاص سپرده گذاران آن‌ها آسیب جدی می‌رساند.

این در حالی است که بانک انگلیس پیشتر وجوه جمهوری یمن را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، با هدف حفظ دارایی‌های مردم یمن تا پایان جنگ یا نشستن طرفین بر سر میز گفتگو، مسدود کرده بود تا به راه حلی اجمالی در مورد نحوه استفاده از این دارایی‌ها دست یابیم به گونه‌ای که منافع همه شهروندان جمهوری یمن را تأمین کند.

شعبه بانک مرکزی یمن در عدن که تحت کنترل دولت مستعفی است روز گذشته از آزادسازی پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی یمن در انگلیس و اعطای اختیار تصرف آن به شعبه عدن که تحت تسلط دولت مستعفی است، خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار