وزارت خارجه آمریکا: روابط واشنگتن – دمشق با حضور بشار اسد عادی نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به عادی سازی روابط این کشور با سوریه گفت: واشنگتن تا زمان ریاست بشار اسد در سوریه روابط خود را با این کشور عادی سازی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به روابط دیپلماتیک این کشور اظهار کرد: واشنگتن برنامه‌ای برای عادی‌سازی و یا ارتقا روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه به ریاست بشار اسد ندارد و نخواهد داشت.

وی در این راستا افزود: آمریکا همچنین سایر کشور‌ها را از بازگرداندن روابط خود با دولت دمشق به حالت طبیعی منع می‌کند.

پیش از این موضوع نیز جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود از آغاز مجدد پرواز‌های سوریه و اردن که در نشست‌های گسترده و دو روزه مقامات اردن و سوریه در «امان» به تصویب رسده بود، استقبال کرد که تنها ساعاتی بعد از این ابراز خشنودی در تماس تلفنی با خبرنگاران از موضع خود عقب‌نشینی کرد و بررسی این تحول از سوی واشنگتن خبر داد!

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کشور‌ها تصمیم گرفته اند روابط دیپلماتیک خود با کشور سوریه را که ریاست دولت آن بر عهده بشار است، به حالت طبیعی باز گردانند و حال واشنگتن پس از ده سال حضور و جنگ در این کشور، باز هم قلدرمابانه از عدم برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور دم می‌زند.

ساعاتی پیش نیز، الجزیره،  از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در قاهره، پایتخت مصر خبر داد.

دیداری که در آن دو طرف اعلام کردند؛ حل مسئله فلسطین تاثیر بسزایی در توسعه و تغییر اوضاع کل منطقه و بهتر شدن شرایط خواهد داشت.

سالیوان در ادامه تعهد واشنگتن را در تلاش برای اطمینان از امنیت آب مصر و حق توسعه برای همه طرفین در مسئله سد «النهضه» به السیسی یادآوری کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز در خصوص این دیدار اعلام کرده است که، السیسی با مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مسائل منطقه‌ای از جمله لیبی، سوریه، فلسطین و سد النهضه گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار