آزمایش موشکی جدید کره شمالی

کره شمالی در تازه‌ترین اقدام خود از آزمایش یک موشک ضدهوایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز گزارش دادند این کشور سامانه پیشرفته موشک‌های ضدهوایی خود را آزمایش کرده است. این آخرین سری از آزمایشات تسلیحاتی اخیر کره شمالی در میان تلاش‌های مکرر آمریکا برای مذاکره بر سر خلع سلاح هسته‌ای این کشور است.

این دومین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی در هفته جاریست که خبرساز شده است. این هفته دولت کره شمالی یک موشک مافوق صوت را نیز با موفقیت آزمایش کرده بود. در هفته‌های اخیر هم پیونگ یانگ یک موشک بالستیک و یک موشک کروز با قابلیت‌های هسته‌ای بالقوه را به منظور آزمایش این نوع تسلیحات شلیک کرده است.

این آزمایش‌ها به خوبی نشان داد کره شمالی علی رغم تهدید‌های آمریکا به اعمال تحریم‌های شدید به طور مداوم به دنبال توسعه سلاح‌های پیشرفته نظامی است.

به گفته مقامات آمریکایی تلاش‌های بی وقفه واشنگتن برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای پیونگ یانگ با تهدید به اعمال تحریم‌های سنگین هیچ تاثیری بر ادامه روند ساخت سلاح‌های پیشرفته در کره شمالی نداشته است.

آکادمی علوم دفاعی و توسعه سلاح‌های نظامی کره شمالی در این رابطه اعلام کرد: این آزمایش‌ها به منظور تایید عملکرد صحیح پرتاب کننده موشک، رادار، وسیله حمل موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی جدید انجام شده است.

این آکادمی تاکید کرده است: موشک ضدهوایی جدید قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه هدایت سیستم کنترل، پاسخگویی سریع و دقت هدایت برای فاصله‌های زیاد را داراست.

پیونگ یانگ در روز‌های اخیر تاکید کرد این آزمایش‌های پی در پی تسلیحات نظامی به منظور تقویت توان دفاعی انجام شده است. دولت کره شمالی، آمریکا و متحدانش مانند کره جنوبی را به اعمال سیاست‌های دوگانه در قبال این کشور متهم می کند.

ساعاتی قبل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه گفتگو‌های اقتصادی میان آمریکا و اروپا در پیتسبورگ در جمع خبرنگاران درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت: نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که منجر به بی ثباتی و ناامنی می‌شود، موجب نگرانی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار