بهره برداری از گلخانه تولید سبزی و صیفی در شمال فارس

با حضور برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی، گلخانه تولید سبزی و صیفی در شهر بهمن به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گلخانه تولید سبزی و صیفی در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه بهمن شهرستان آباده افتتاح شد.

با بهره برداری از این گلخانه سبزی و صیفی، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از این گلخانه گفت: تاکنون در سطح کشور بیش از ۲۵ هزار هکتار گلخانه ایجاد شده که ۱۷ هزار هکتار از آن در حال بهره برداری است.

برومندی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی این رقم در سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش یابد، چرا که مخاطرات اقلیمی و خشکسالی یکی از بحران‌هایی است که با آن روبرو هستیم و قصد داریم در سفر به مناطق مختلف کشور، احداث گلخانه‌ها را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

او با بیان اینکه کمتر از ۸۰۰ هکتار گلخانه فعال در سطح استان فارس وجود دارد، افزود: باید با برنامه ریزی صحیح این رقم را توسعه دهیم تا بتوانیم این استان را به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شهرستان آباده هم ۱۳ و نیم هکتار گلخانه فعال وجود دارد که این رقم قابل قبول نیست و باید در قالب ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و حمایت از سرمایه گذران بخش خصوصی این میزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار