تأسیس مدرسه نخبگان صدرا در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اولین مدرسه صدرا در حاشیه شهر مشهد تاسیس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی صاحبقران مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این مدارس معارفی با اخذ مجوز رسمی از آموزش و پرورش و رصد و شناسایی نخبگان تعلیم و تربیتی و به کارگیری آن‌ها در مناطق حاشیه شهر شروع به فعالیت می‌کنند.

او افزود: یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در سند اقدام عمومی رسیدگی به مناطق حاشیه شهر و مناطق مستضعف شهری است، به همین جهت سازمان تبلیغات اسلامی یکی از برنامه‌ریزی‌های دراز مدتی که انجام می‌دهد فعال کردن بدنه‌های این سازمان در حاشیه شهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه شهر پویایی و فعالیت خاص خودش را دارد و از جمله ظرفیت‌های این سازمان مدارس معارفی صدرا است.


بیشتر بخوانید


صاحبقران بیان کرد: این مدارس معارفی با اخذ مجوز رسمی از آموزش و پرورش و رصد و شناسایی نخبگان تعلیم و تربیتی و به کارگیری آن‌ها در مناطق حاشیه شهر، با در نظر گرفتن مکان‌هایی و اعطای مجوز به این نخبگان و با شرایطی که باید آن‌ها را دارا باشند، از جمله کادر و نیروی انسانی، تجهیزات و طرح و برنامه آموزشی شروع به فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: از دو سال گذشته این ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی را در بحث مدارس معارفی صدرا فعال کردیم و در سبزوار اولین مدرسه تأسیس شد، چند روز قبل هم اولین دبستان معارفی صدرا در خیابان توس مشهد با ۱۱۰ دانش‌آموز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آغاز به‌کار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: مدارس صدرا نخبگانی است، برای پذیرش مصاحبه گرفته شده و به صورت گزینشی کادرسازی خوبی انجام شده و نیروی انسانی قوی را به‌خدمت گرفته شده است.

صاحبقران اظهار کرد: جزو اهداف بالادستی ما این است که تا سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ مدرسه صدرا در مشهد و خراسان رضوی با هدف فعال کردن ظرفیت مناطق محروم، تربیت اسلامی و کارسازی تأسیس شود.

او افزود: موسسه صدرا هم به عنوان زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در تهران به همین کار مشغول است و کمک‌های معنوی خودش را در قالب جزوات و کتاب‌ها، سرفصل‌ها، دوره‌ها و بروشور‌های آموزشی به مدارس صدرا ارائه می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مدارس صدرا به صورت عام‌المنفعه است و از والدین دانش‌آموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند و اگر مبلغ ناچیزی هم دریافت کنند برای برنامه‌های فوق‌برنامه است.


منبع:فارس
انتهای پیام//ص. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار