سخنگوی ستاد کرونای البرز:

نگران همدستی کرونا و سرما در فصل‌ پاییز هستیم

بابایی گفت: با ورود به فصل پاییز و با سرد شدن هوا، شاهد شیوع دیگر بیماری‌های ویروسی هستیم که این امر زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان، گفت: رنگ‌بندی این استان همچنان مثل هفته گذشته است و به‌جزء طالقان با رنگ آبی و اشتهارد با رنگ زرد؛ مابقی شهرستان‌ها همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با تأکید بر حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی، گفت: با ورود به فصل پاییز و با سرد شدن هوا، شاهد شیوع دیگر بیماری‌های ویروسی  هستیم که این امر زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

بابایی گفت:  در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر براثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار همچنان دو برابر بستری‌های پیک اول است.

او در پاسخ به علت نوسان در آمار فوتی‌های استان علی‌رغم سیر نزولی بیماری، افزود: دو تا سه هفته طول می‌کشد تا اثر افزایش یا کاهش بیماران بستری بر روی آمار فوتی‌ها کرد پیدا کند و همین باعث نوسان در آمار ارائه‌شده است.

بابایی افزود: از مردم درخواست می‌شود حتی اگر دو دوز واکسن کرونا را هم دریافت کرده‌اند؛ نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی سهل‌انگاری نکنند تا روند نزولی بیماری در استان ادامه‌دار باشد و به‌روزی برسیم که تعداد فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در البرز به صفر برسد.

انتهای پیام /ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.