در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایشگاه کتاب استانی در صورت پایدار بودن، صنعت نشر را نجات می‌دهد

برگزاری نمایشگاه استانی کتاب به بهبود شرایط اقتصادی نشر کمک می‌کند؛ به خصوص در صورتی که نمایشگاه‌های استانی پایدار باشد.

جلال صابری نژاد، مدیرمسئول نشرآریترین در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری نمایشگاه استانی کیش بیان کرد: بدون تردید اگر شرایط مساعدی وجود داشته باشد و تمام ناشران شرایط حضور در نمایشگاه استانی کتاب کیش را داشته باشند در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند و آن را می‌توان قدمی رو به جلو برای صنعت نشر کشور دانست که به بهبود شرایط اقتصادی نشر کمک می‌کند به خصوص در صورتی که نمایشگاه‌های استانی پایدار باشد و دائم برگزار شود.


بیشتربخوانید


وی ادامه داد: نمایشگاه‌های استانی کتاب به طور مقطعی برگزار نشود. باتوجه به اینکه از زمان شیوع کرونا در کشور تا امسال تقریبا دو سال است که نشر رکود کامل را تجربه می‌کند یک مقدار شمارگان کتاب در این مدت کاهش یافته است برپایی نمایشگاه استانی کیش می‌تواند تاحدی بازار نشر را تکان بدهد و چشم انداز روشنی برای استان‌های دیگر در ماه‌های آینده باشد.

مدیرمسئول نشرآریترین با اشاره به اینکه قطع به یقین نیمی از جامعه ما به خرید سنتی کتاب علاقه دارد و برگزاری نمایشگاه استانی حضوری می‌تواند گامی به جلو باشد، ابراز کرد: به دلیل فضایی که جزیره کیش دارد برای بخشی از ناشران حضور در نمایشگاه استانی کتاب کیش غیرممکن است به احتمال زیاد ناشرانی که شرایط حضور داشته باشند از قدرت اقتصادی و برنامه جامعی هم برخوردار باشند در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند. از این رو این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای صنعت نشر ایجاد کند به همین جهت اکثر ناشران موافقت می‌کنند در نمایشگاه استانی کیش شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار