چمنیان: سطح فوتبال کشور‌های عربی پایین آمده است/ دیدار با کره جنوبی سخت‌ترین آزمون ملی پوشان فوتبال خواهد بود

مربی فوتبال کشورمان گفت: به جرات می‌توانم بگویم سخت‌ترین بازی این دوره از رقابت‌ها برای ما بازی با کره جنوبی است.

عباس چمنیان مربی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال برای رویا رویی با امارات و کره اظهار داشت: انتخاب بازیکنان و اعلام اسامی آن‌ها بر عهده کادر فنی تیم ملی فوتبال است و قطعا اسامی که اعلام شده، با بررسی‌های دقیق نسبت به عملکرد بازیکنان صورت گرفته است. بهترین بازیکنان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و فکر نمی‌کنم کادر فنی بازیکنی که شایستگی حضور در تیم ملی داشته باشد را بیرون گذاشته و او را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده باشد.

سطح فوتبال کشور‌های عربی پایین آمده است

مربی فوتبال کشورمان با شاره به پایین آمدن سطح فوتبال کشور‌های خلیج فارس گفت: تجربه بازی‌های گذشته نشان می‌دهد سطح فوتبال کشور‌های خلیج فارس به شدت کاهش پیدا کرده است و تیم‌های ملی امارات و عراق از تیم‌های سابق خود فاصله بسیار زیادی دارند. یکی از علت‌های این افت کیفیت تیم‌ها شیوع بیماری کرونا است که همه تیم‌ها با این موضوع رو به رو بودند و مشکلات زیادی را داشتند. تیم ملی فوتبال امارات تیمی نیست که بتواند ملی پوشان ایران را با مشکل مواجه کند، چرا که عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در ماه‌های اخیر بیان گر بسیاری از موضوع‌ها است. تیم ملی امارات را نباید دست کم بگیریم و باید با یک نمایش بسیار درخشان امارات را از پیش رو برداریم و به کره جنوبی برسیم.

کاش می‌توانستیم باز هم با حضور تماشاگران آزادی را برای کره ای‌ها جهنم کنیم

چمنیان در خصوص بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: تیم ملی فوتبال کره همیشه حریف سنتی ما بوده است و طبیعتا به دلیل اینکه ماه‌ها است با تیم‌های شرق آسیا بازی نکرده ایم کار دشواری را داشته باشیم. کره همیشه برای تیم ملی حریف سختی بوده و ما را به دردسر انداخته است، اما حضور تماشاگران باز هم نقطه مثبت این بازی است و اگر می‌توانستیم مانند گذشته از تمام ظرفیت خود برای حضور تماشاگران استفاده کنیم کار برای کره سخت می‌شد. در گذشته همیشه بودن تماشاگران در آزادی ورزشگاه را برای کره ای‌ها تبدیل به جهنمی می‌کرد که نمی‌توانستند به راحتی برابر تیم ملی قرار بگیرند و بازی کنند. به جرات می‌توانم بگویم سخت‌ترین بازی این دوره از رقابت‌ها برای ما بازی با کره است. بازیکنان ما در سطح بالایی از فوتبال قرار دارند و در اروپا فعالیت می‌کنند و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این دوره از بازی‌ها مسر صعود به جام جهانی را برای ما هموار می‌کند و تا حدودی خیال ما از صعود به جام جهانی راحت‌تر خواهد بود.

تیم ملی دوره طلایی خود را پشت سر می‌گذارد

مربی فوتبال کشورمان با بیان اینکه تیم ملی بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد گفت: تیم ملی دوره طلایی خود را پشت سر می‌گذارد و یک فرصتی است که باید از آن استفاده لازم را ببریم. در هیچ دوره‌ای از تیم ملی تعداد لژیونر‌ها در این اندازه زیاد نبوده است. بازیکنانی که در حال حاضر در ترکیب تیم ملی حضور دارند از استاندارد‌های بین المللی برخوردار هستند، چرا که در اروپا با کسی تعارف ندارند و هر بازیکنی که اماده نباشد به کار گرفته نمی‌شود و در ترکیب قرار نمی‌گیرد. پس امروز حضور این تعداد از لژیونر‌ها نقطه بسیار مثبتی است که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در اختیار دارد. اسکوچیچ شانس بزرگی دارد این است که بازیکنان در سطح بالایی از آمادگی و حرفه‌ای گری خود قرار دارند.

مهدی طارمی پرسپولیس، با مهدی طارمی پورتو فرق می‌کند

او افزود: شما امروز مهدی طارمی را می‌بینید که با زمان حضورش در پرسپولیس بسیار متفاوت است، در واقع هم از نظر فنی و هم از نظر رفتاری و اخلاقی حرفه‌ای شده و اصلا قابل مقایسه با گذشته خود نیست. لژیونر‌های ایران به بلوغ رفتاری و اخلاقی رسیده اند و امروزه حرفه‌ای رفتار می‌کنند.

چمنیان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسیری که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داریم با آرامش هر چه تمام برای تیم ملی طی کنیم و بتوانیم در این شرایط ثباتی را که انتظار داریم را حفظ کنیم و شخصیت تیم ملی که نشانه شخصیت فوتبال هر کشور است را در جام جهانی شاهد باشیم. حضور تیم ملی در جام جهانی برای فوتبال ایران بسیار تبعات مثبتی خواهد داشت و از تیم‌های پایه گرفته تا تیم ملی شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار