برگزاری مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی اصفهان

دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) در این دانشگاه ، نفرات برتر معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لیلا سادات علوی طباطبائی دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی (AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد مسابقه ملی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی (AiCup) که به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: این رویداد با رقابت حدود هزار و یازده نفر در قالب ۷۲ گروه دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی از زمینه‌های روبه‌رشد دانش روز جهان است، گفت: با درنظرگرفتن این موضوع مهم و در همین راستا مسابقه‌ای طراحی شد. مسابقه به شکل بازی و به این صورت بود که در طول این رویداد شرکت کنندگان در قالب تیم‌های یک تا سه نفره با هم به رقابت پرداختند.

دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی (AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانستند الگوریتم‌های هوش مصنوعی مرتبط با مسابقه را تحت زبان‌های برنامه نویسی پیاده سازی کنند، سپس کد‌های شرکت کنندگان دو به دو مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند تا رتبه بندی افراد تعیین شود. امتیاز هر گروه را تعداد برد‌های آن‌ها نشان می‌داد.

علوی طباطبائی با بیان اینکه این رویداد از اواخر مردادماه با برگزاری وبینار و کارگاه با موضوع هوش مصنوعی جهت آمادگی تیم‌های شرکت کننده آغاز شد، تصریح کرد: در نهایت رویداد در قالب یک مسابقه مهیج پرداخت تا زمینه را برای تقویت و رشد دانشجویان در این حوزه فراهم کند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد بستری مناسب جهت رقابت و یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی برای دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر کشور دانست و افزود: مهم‌ترین عامل کسب پیروزی در این مسابقه، ذهن خلاق همراه با روحیه کار تیمی برای کسب امتیاز بیشتر است.

به گفته دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی (AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، بیش از ۵۰ نفر از اعضای انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، تلاش کردند تا در قالب یک بازی مهیج، این مسابقه هوش مصنوعی شکل گیرد.

وی افزود: برای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان در این رقابت، سلسله کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف برگزار شد و مسابقه به‌گونه‌ای طراحی شد که شرکت‌کنندگان بدون دانش تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و با شرکت در کارگاه‌های رویداد توانستند با به‌کارگیری خلاقیت و تلاش برای برنده‌شدن در مسابقه تلاش کنند.

علوی طباطبائی با تاکید براینکه طراحی این مسابقه بر عهده دانشجویان بوده و در این راستا اساتید برجسته این حوزه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با آن‌ها همکاری و همراهی داشتند، گفت: در نهایت۵۶ تیم از ۷۲ تیم شرکت کننده به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در هشت لیگ به رقابت پرداختند. ۳۲ تیم از میان آن‌ها به مرحله بعد راه یافتند و در نهایت سه تیم برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه‌ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی (AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، در مسابقه فینال میان سه گروه برتر، گرو‌های IDK از دانشگاه اصفهان، Brain freez از دانشگاه صنعتی شریف و TNT از دانشگاه صنعتی اصفهان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی (AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه رویداد با حمایت صنایع مختلف ازجمله شرکت‌های ایریسا، گلنور، صنایع الکترواپتیک صاایران وکوئرا برگزار شد، تصریح کرد: برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، ۱۵، ۱۲ و ۸ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین به ۲۰ کد برتر مسابقه به صورت قرعه کشی هدایای نقدی اهدا شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار