اصفهان پیشتاز در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون، اصفهان در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی عملکرد قابل توجهی داشته است.

امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متوقف شدن فعالیت‌های حضوری در کتابخانه‌ها، حضور فعال در فضای مجازی را چندین برابر کرد؛ به طوری که در سال گذشته ۱۶ جشنواره در مناسبت‌های مختلف و با موضوع‌هایی مانند گرامیداشت کادر درمان، روز زن، روز پدر، پژوهش و کارآفرینی برگزار شد.

او افزود: برگزاری جشنواره‌ها در فضای اینستاگرام و اسکای روم، با حضور شهروندان عزیز، استادان و مسئولان انجام شد که این اتفاق در کشور فوق العاده و بی‌سابقه بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در ادامه از گسترده شدن این فضا سخن گفت و تصریح کرد: علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در تدارکات برنامه‌های مجازی پیش رو بود، در ۶ ماههٔ اول امسال، ۲۷ جشنواره با حدود بیست هزار برنامهٔ فرهنگی برگزار شد.

هلاکویی به موضوعات این جشنواره‌ها اشاره داشت و اضافه کرد: جشنوارهٔ روز قدس، بزرگداشت عطار نیشابوری، بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی، عید غدیر با عنوان پدر مهربانی‌ها، یادواره شهید سلیمانی، اقتصاد مقاومتی و سوگواری رحلت امام، از جمله عناوین جشنواره‌های برگزار شده در ۶ ماه گذشته است؛ لازم به ذکر است در جشنوارهٔ کتابخوانی رضوی امسال که توسط بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، سهم بیشترین شرکت کنندگان به استان اصفهان تعلق دارد.

او موضوع گرانی کتاب را نیز پیش کشید و خاطرنشان کرد: پویش نذر کتاب با عنوان «بهار کتاب، انوار دانایی» به مناسبت بزرگداشت علامه مجلسی از افتخارات اصفهان در سه سال متوالی برگزار شد که حدود هزار جلد کتاب رایگان در این پویش توسط مردم و خیر‌های عزیز به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین موضوع فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده در زمان فعالیت حضوری کتابخانه‌ها، ایجاد قفسه قرنطینهٔ کتاب بود؛ به این معنا که کتاب‌های برگشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا تا چند روز در این قفسه می‌مانند و سپس به قفسه‌های اصلی بازگردانده می‌شوند.

هلاکویی در پایان، عامل کم شدن مراجعات به کتابخانه‌ها را شیوع ویروس کرونا دانست و تشریح کرد: طبیعتا با افزایش تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها مراجعات به کتابخانه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند، اما اقدامات انجام شده در فضای مجازی، نشان دهندهٔ پویایی مردم فهیم اصفهان است.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار