در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد؛

رهبر انقلاب وقف پول را جایز دانسته‌اند + فیلم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در استفتائی که اخیراً از مقام معظم رهبری صورت گرفت، ایشان وقف پول را جایز دانسته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص وقف مشارکتی گفت: از گذشته وقف مشارکتی وجود داشته و ما شکل دیگری به آن دادیم. مردم یادشان هست که در گذشته مساجد هم به همین شکل وقف مشارکتی ساخته می‌شدند و هرکس بر اساس توانش اجر، سیمان، پول نقد و امثالهم کمک می‌کرد تا مسجد ساخته شود.

وی افزود: سازمان اوقاف شکل دیگری به این کار داده است که در قالب انجمن‌های یاوران وقف در محلات مختلف در ابتدا نیاز منطقه شناسایی می‌شود؛ بعد از آن خیرین منطقه شناسایی و در ادامه ساخت پروژه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل در خصوص مسئله شرعی وقف پول هم گفت: در تعریف وقف، فقهای ما قائل به این بودند که باید عین مال باشد تا از ثمره‌ آن اجرای نیت انجام شود. به همین خاطر عمدتاً وقف پول را جایز نمی‌دانستند؛ زیرا می‌گفتند این پول ذاتاً خرج شدنی است و نمی‌شود وقف شود.

وی تصریح کرد: نظامات پولی ما نسبت به گذشته تغییراتی داشته است و در استفتائی که اخیراً از مقام معظم رهبری صورت گرفت، ایشان وقف پول را جایز دانستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما بیست عنوان که از عناوین اصلی مورد نیاز جامعه است را مشخص کردیم که کار مقدماتی آن انجام شده و هماهنگی با بانک صورت گرفته است تا هرکسی بتواند به هر میزان که می‌خواهد پولی را وقف کند و به میزانی که وقف کرده است وقف نامه صادر می‌شود. سازمان اوقاف هم در آن محل که شخص مشخص کرده است این مبالغ را هزینه خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.