مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه آهن ایلام

بهادری از اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه آهن ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالله بهادری،مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت : در حال حاضر سه هزار و ۳۲۸ کیلومتر انواع زیرساخت راه در استان ایلام وجود دارد که شامل ۱۶۰ بزرگراه، ۶۶۸ کیلومتر راه اصلی، ۸۵۳ کیلومتر راه فرعی، یک هزار و ۶۴۷ کیلومتر راه روستایی است.

او افزود: در حال حاضر برای رفع نقاط حادثه خیز و توسعه راه‌های استان حدود ۴۴ پروژه و به طول ۲۳۵ کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در حال اجرا است.

بهادری عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان پروژه راه آهن است، شبکه راه آهن استان ایلام با توجه به اهمیت و ضرورتی که برای احداث آن وجود دارد از سال ۹۱ استارت زده شد، اما به دلایل محدودیت‌های اعتباری این پروژه تا ابتدای سال جاری متوقف بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: در سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود ۷۰ میلیارد تومان، از اعتبارات توازن منطقه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات مناطق محروم حدود ۱۹ میلیارد تومان و در مجموع بالغ بر ۱۹۰ تومان اعتبار برای این پروژه در سال جاری اختصاص یافته است.

او اضافه کرد : خوشبختانه پیمانکار این پروژه انتخاب شده و کل طول مسیر که در مرحله اول مورد اجرا قرار می‌گیرد ۸۰ کیلومتر است که از این مسیر ۱۷ کیلومتر آن قرارداد منعقد شده و مبلغ قرارداد این پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است.

بهادری تصریح کرد: قریب به سه ماه است که عملیات اجرایی این پروژه از سمت اسلام آباد به ایلام آغاز شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.