واکسیناسیون ۴۴ میلیون طیور صنعتی در چهارمحال و بختیاری

بیش از ۴۴ میلیون طیور صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار طیور صنعتی و ۷۹۲ هزار طیور بومی در استان واکسیناسیون در برابر بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

او افزود: امسال بیش از هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که ۱۱۷ مورد گزارش بیماری در استان به دامپزشکی اعلام شده و با همکاری سپاه استان ۷۹۲ هزار و ۸۶۳ طیور بومی استان واکسیناسیون شدند.


بیشتر بخوانید


اسدی اضافه کرد: امسال بیش از سه هزار و ۸۱۵ بازدید از مراکز پرورش دام سبک و سنگین، کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع فرآورده گوشتی انجام شده و ۲۲ واحد متخلف در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با اشاره به کمبود نیرو در اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت:هم اکنون تنها ۵۲ نفر در حوزه دامپزشکی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، که عمده این نیرو‌ها در شهرکرد متمرکز هستند.

اسدی اظهار داشت: در شهرستان بروجن ۱۱ نفر، شهرستان سامان ۲ نفر، شهرکرد ۲۶ نفر، فارسان پنج نفر، کوهرنگ یک نفر و کیار هفت نفر نیروی کار دارند که باتوجه به فارغ‌التحصیلان در این حوزه اگر شرایط پذیش نیرو از سمت دولت بهبود یابد، این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.