فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته می‌شود؟

این روز‌ها همه جا صحبت از سریال بازی مرکب است که تنها چند روز پس از انتشار توانسته به سرعت میان مخاطبان جا باز کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هوانگ دونگ هیوک، کارگردان سریال جدید نتلفلکس در جریان کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که فیلمنامه سریال را در سال ۲۰۰۸ با الهام از یک بازی مربوط به کودکان و نوجوانان کره‌ای در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ میلادی با نام بازی مرکب نوشته بوده، اما جذب سرمایه گذاران و بازیگران برای شروع پروژه دشوار بود. از آن گذشته، ۱۲ سال پیش، ژانر و طرح این سریال وحشیانه و غیر متعارف تلقی می‌شد.


بیشتربخوانید


نقد جدیدترین سریال‌های تلویزیونی را در ادامه بخوانید:

بنابراین این کارگردان در سال ۲۰۱۹ شروع به گسترش فیلمنامه Squid Game کرد و به لطف نتفلیکس، سریال سرانجام در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۶ شهریور ۱۴۰۰) منتشر شد. این سریال ۹ قسمتی در اولین روز‌های پخش با استقبال باورنکردنی از سوی مخاطبان قرار گرفت و توانست خودش را در صدر فهرست پربیننده‌ترین عناوین نتفلیکس جای دهد.

از تمام این مسائل مهم‌تر، داستان هیجان‌انگیز و استرس‌آور این سریال است. یک سازمان اسرارآمیز در کره جنوبی شروع به جذب شهروندانی می‌کند که در بدهی غرق شده‌اند. آن‌ها افراد جذب شده را به میل خود برای شرکت در شش بازی کودکانه دور هم جمع می‌کنند.

فرد برنده در این بازی‌ها در صورت پیروزی بر رقبا تا پایان، میلیون‌ها دلار یا به عبارت بهتر میلیارد‌ها وون جایزه دریافت می‌کند. اما چیزی که بازیکنان از بازی نمی‌دانند این است که حذف آن‌ها از بازی به معنای از دست دادن جان آن‌ها است.

سریال کره‌ای Squid Game در طول ۹ اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کشنده ه بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند. در میان خون و خون‌ریزی‌هایی که در جریان این بازی خطرناک رخ می‌دهد، رابطه صمیمی میان جی هان (لی یونگ جائه) و پیرمرد خوش شانس [اوه ایل-نام](اوه یئونگ سو) نهفته است.

آن‌ها تقریبا از همان لحظه‌ای که در تخت‌های دو طبقه در جزیره دور افتاده از خواب بیدار می‌شوند، ارتباط قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال جی هان در بسیاری از موارد، بازیکن شماره ۰۰۱ (پیرمرد خوش‌شانس) را از بسیاری اتفاقات خطرناک در سراسر بازی محافظت می‌کند.

فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته می‌شود؟

ادامه متن اسپویل شدیدی خواهد داشت، پس اگر تاکنون این سریال را ندیده‌اید از ادامه مطالعه صرف نظر کنید
بر همین اساس، تعداد زیادی از طرفداران اعتقاد دارند که اوه ایل-نام می‌تواند پدر گمشده جی هان باشد! لحظات کلیدی زیادی در سریال بوده که احتمال درست بودن این حدسیات را بیشتر می‌کند. مثلا مراقبت این پیرمرد از جی هان در مواقع حساس به نوعی پدر‌گونه است و این تصور را ایجاد می‌کند که مبادا این دو واقعا پدر و فرزند باشند.

این پیرمرد مبتلا به تومور مغزی است و ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند، اما در انتها مشخص می‌شود که او رئیس اصلی بازی ماهی مرکب است و تمام قدرت در دستان اوست.

در یکی از صحنه‌ها، جی هان که صبر و تحمل خود را از دست داده، درخواست شیرکاکائو می‌کند. وقتی ایل نام این را می‌شنود، به حالت شوخی و طعنه به او می‌گوید که هان حتما زیادتوسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفته، زیرا خود پیرمرد نیز همین کار را با پسرش انجام می‌داده است.

در ادامه به برخی از گمانه‌زنی‌های طرفداران درباره این موضوع اشاره می‌کنیم:

من ۱۰۰٪ مطمئن هستم که این پیرمرد پدر جی هان است. او آنجاست تا همه کار‌هایی که پسرش انجام می‌دهد ببیند و اشتیاق او برنده شدن جی هان مرا به یاد چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌اندازد و اینکه چطور همه چیز توسط ویلی وونکا برای برنده شدن چارلی تنظیم شد.

اگر این پیرمرد واقعا پدر جی هان باشد چه؟ صحنه نان و شیر را یادتان هست؟ تیله‌بازی را چطور؟ آن‌ها گفتند که با مکان آشنا هستند. اگر این بازی تنها برای کمک به جی هان باشد چه؟

اگر فصل دومی وجود داشته باشد، من فکر می‌کنم که رابطه پدر ـ فرزندی این دو در آن‌جا افشا خواهد شد.

از لحاظ نمادگرایی، ایل نام اولین شماره از میان شرکت کنندگان را دارد (۰۰۱)، در حالی که جی هان آخرین شماره (۴۵۶) را دارد که احتمالا نشان می‌دهد بازی با پیرمرد شروع و با پسر او به پایان می‌رسد. در پایان، ایل نام می‌میرد و جی هان ظاهرا در حال بازگشت به جزیره است تا به همه کسانی که زندگی‌اش را خراب کرده‌اند آسیب جدی وارد کند. شاید او باتوم را از «پدر» خود گرفته؟

فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته می‌شود؟

بسیاری از طرفداران اکنون منتظر اخباری درباره فصل دوم سریال هستند که خالق آن به تازگی توضیحاتی درباره آن داده:

من در انجام کار‌های تیمی خوب نیستم، اما اگر بخواهم این کار را انجام دهم (فصل دوم) مطمئنا به تنهایی ساخته نخواهد شد. برای انجام این کار از چندین نویسنده و کارگردان با تجربه استفاده خواهم کرد.

با این وجود به نظر می‌رسد طرفداران باید بیشتر منتظر بمانند تا اخبار جدیدی درباره فصل دوم Squid Game منتشر شود.

منبع: ویجیاتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسن
۱۴:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
من ۳۹ سالمه خیلی باهاله فصل دوم بازی مرکب میشه دوبله فارسی بسازید
Iran (Islamic Republic of)
نیکان
۲۳:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام فصل بعدی بازی مرکب اخر بهار شاید بیاد من تو گوگل دیدم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
فصل دوم ساخته شده یا نه
Iran (Islamic Republic of)
من هیچ کسی نیستم
۱۴:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام فیلم کی ساخته میشه من اگه اشتباه نکنم 22 اسفند ساخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۱۶:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من ایدا هستم ۱۱ سالمه خیلییی عالیه بهترین فیلم دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
AMIR
۱۸:۱۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بچه مگه تو درس نداری
Iran (Islamic Republic of)
طارق بلک
۰۰:۱۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
فصل دوم کی ساخته میشود
Iran (Islamic Republic of)
سامیار هستم
۱۴:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام شاید 22 اسفند ساخته شه
آخرین اخبار