کسب درآمد در فرصت دوباره زمین‌های کشاورزی/ برداشت محصولی که دام و انسان از آن بهره می‌برند

چند روزی است که برداشت ارزن در مزارع شهرستان بشرویه آغاز شده و این محصول می تواند در تأمین خوراک دام و طیور نقشی مهم ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ارزن یکی از محصولاتی کشاورزی است که در خراسان جنوبی و به ویژه در شهرستان بشرویه کشت می‌شود.

برداشت این محصول در شهرستان بشرویه که برخی از کشاورزان آن را در کشت دوم زمین خود به عمل آورده اند، آغاز شده است.

سری زدیم به یکی از باغات این شهرستان و همراه شدیم با کشاورز آن تا از حال و هوای روز‌های برداشت ارزن مطلع شویم.

کشت مرحله دوم، فرصتی برای تأمین خوراک دام و کسب درآمد

هراتی کشاورز ارزن کار بشرویه‌ای می‌گوید: در سطح یک و نیم هکتار، کشت ارزن انجام داده ام و حالا موقع برداشت محصول فرا رسیده است.

او ادامه می‌دهد: میزان محصولی که پیش بینی می‌شود از هر هکتار برداشت شود، ۲ و نیم الی ۳ تُن است که کیفیت و خواص بالایی را با خود به همراه دارد.

هراتی عنوان می‌کند: این محصول در کشت دوم امسال به عمل آمده است؛ قرار بود پس از برداشت گندم که چند وقت قبل به اتمام رسید، زمین تا آبان ماه خالی باشد، اما تصمیم به کشت ارزن گرفتیم.

کشاورز بشرویه‌ای بیان می‌کند: ارزش غذایی این محصول کشاورزی بسیار بالاست و خوراک خوبی برای دام‌ها به حساب می‌آید و می‌تواند در شرایط خشکسالی به تأمین خوراک دام کمک کند.


بیشتر بخوانید


او اظهار می‌کند: رقم مرغوبی را برای کشت ارزن انتخاب کرده ام که در برابر خشکی فصل و کمبود بارش مقاوم است و حالا پس از گذشت ۶۰ روز از زمان کشت، موقع برداشت آن رسیده است.

هراتی می‌گوید: به کار رفتن ارزن در انواع شیرینی‌ها و نان‌های محلی باعث شده تا انسان نیز از این محصول سود ببرد.

کشت ارزن در بیش از ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه نیز که به این مزرعه آمده بود، گفت: این شهرستان رتبه اول کشت ارزن را در سطح استان داراست.

او با بیان اینکه این محصول استفاده‌های متعددی دارد، افزود: به دلیل استفاده شدن ارزن در غذا‌های محلی، این محصول به سایر شهرستان‌های استان نیز ارسال می‌شود.

سرچاهی اظهار کرد: سطح زیر کشت ارزن در شهرستان بشرویه بیش از ۸۰۰ هکتار است و این محصول می‌تواند درآمد خوبی را عاید کشاورزان کند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ تن ارزن از مزارع بشرویه برداشت شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار