استاندار ویژه خوزستان:

بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله خیز خوزستان همت ویژه می‌خواهد

خلیلیان گفت: باید همت ویژه‌ای به خصوص در مناطق زلزله‌خیز خوزستان داشته باشیم تا با ایمن سازی خانه ها، از بروز خسارت جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان، استاندار ویژه خوزستان در حاشیه بازدید از مناطق روستایی آسیب‌دیده از زمین‌لرزه گفت: در این ارزیابی‌ها و بازدید‌ها مشخص شد به برخی روستا‌ها به شدت آسیب وارد شده و برخی از آن‌ها تا ۱۰۰ درصد تخریب شده بودند و برخی روستا‌ها دیگر نیز آسیب کمتری دیده اند.

او افزود: در روستا‌هایی که بافت ساختمانی آن‌ها سنگی و مصالح قدیمی بود آسیب بیشتری وارد شده است که این امر نشان می‌دهد باید همت ویژه‌ای به خصوص در مناطق زلزله‌خیز داشته باشیم و بافت‌ها بر اساس استاندارد‌های مناسب و مقاوم در برابر زلزله ساخته شوند که در مواقع وقوع زمین‌لرزه دچار خسارت نشوند.

خلیلیان اظهار داشت: در حال حاضر خانه‌های روستایی این مناطق به گونه‌ای هستند که اگر کمترین خسارتی به آن‌ها وارد شود امکان زندگی در زمستان را نخواهند داشت، به همین دلیل

استاندار خوزستان با اشاره به نحوه کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه بیان کرد: دیروزکمک‌هایی به این مناطق ارسال شد، ضمن اینکه تیم‌های امداد رسانی و ارزیابی نیز به منطقه آمده اند و کمک‌های بیشتری نیز در راه است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به نیاز به ماشین‌آلات برای آواربرداری در مناطق روستایی آسیب‌دیده از زمین‌لرزه ادامه داد: از فردا ماشین‌آلات مورد نیاز به منطقه اعزام می‌شوند در عین حال تیم‌ها مشغول ارزیابی هستند تا خسارت‌های وارده را ارزیابی و کمک‌های مورد نیاز متناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.