تأکید نخست‌وزیر لبنان بر مجازات عاملان انفجار بندر بیروت

نجیب میقاتی بر ضرورت مجازات عاملان و مسئولین انفجار بندر بیروت تأکید کرد و افزود حتی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و وزرا هم باید در دادگاهی ویژه محاکمه شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان امروز چهارشنبه در مصاحبه با اسکای نیوز تأکید کرد که همه عاملان و مسئولان انفجار بندر بیروت باید مجازات شوند.

نجیب میقاتی گفت: قانون اساسی لبنان تأکید می‌کند که حتی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و وزرا هم باید در دادگاهی ویژه محاکمه شوند. طبقه سیاسی مسئول اوضاع کنونی کشور است.

نخست‌وزیر لبنان افزود: من درستی بازرسی قضائی در انفجار بندر بیروت را تأیید می‌کنم، اما بین پوپولیست‌گرایی و اجرای قانون تفاوت وجود دارد. دولت به خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت که چهارم ماه اوت سال گذشته روی داد و تبعات وخیمی داشت، کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای بازسازی بندر بیروت که به‌مثابه شریان حیاتی برای اقتصاد بحران زده کشور بوده است، برنامه داریم. دولت اکنون توان خرید سوخت برای فعالیت کارخانه‌ها و جریان برق با دلار را ندارد.

نجیب میقاتی توضیح داد: بانک مرکزی با اعطای وام به دولت موافقت کرده است که این می‌تواند به بهبود روند جریان برق در ماه‌های آتی کمک کند.

نخست‌وزیر لبنان ادامه داد: به استخراج نفت‌وگاز اهتمام خواهیم داشت. به هیچ وجه نمی‌توانیم از مرز‌های خود عقب‌نشینی کنیم. امیدواری‌های زیادی برای کمک صندوق بین‌الملل پول وجود دارد، ولی این کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار