کلاهبرداری اینترنتی به بهانه تولید اسکاچ!

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی راه‌اندازی خط تولید اسکاچ در منزل، اقدام به کلاهبرداری از افراد جویای کار می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با هدف خرید دستگاه تولید اسکاچ ظرفشویی و واریز وجه آن به حساب فرد آگهی‌دهنده از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه دستگاهی دریافت نکرده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت‌های واسطه‌گر و تبلیغات اغوا‌کننده مبنی بر درآمد تضمینی و خرید محصولات آن‌ها، افراد جویای کار را ترغیب به واریز وجه خرید دستگاه تولیدی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست، مبلغ ۴۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت خرید دستگاه دریافت کرد که در نهایت مشخص شد تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ  مرتضوی عنوان کرد: با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی پس از مسدودسازی کارت‌های مقصد، متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته‌بندی و تولید محصولات هستند، جعلی است و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه‌های پرداخت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی در پایان از همه مردم درخواست کرد: از شهروندان تقاضا داریم پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار