ناتو: روابط با روسیه به پایین ترین سطح رسیده است

دبیر کل ناتو گفت که روابط این سازمان با روسیه به پایین‌ترین سطح از روابط از پایان جنگ سرد رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو با بیان اینکه روابط ناتو با روسیه به پایین‌ترین سطح از روابط از پایان جنگ سرد رسیده است، اعلام کرد وی درباره تشکیل جلسه شورای ناتو و مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفتگو کرده، اما در این باره هیچ توافقی حاصل نشده است.

دبیر کل ناتو  امروز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: « من با لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  ملاقات و عنوان کردم  که آماده هستیم تا جلسه شورای ناتو و روسیه را تشکیل دهیم، ما در واقع مدت‌ها پیش از روسیه این درخواست را داشتیم. اما تاکنون، روسیه پاسخ مثبتی نداده و هیچ جلسه‌ای  در این باره وجود نداشته است.»

او اظهار کرد: «جلسه شورای ناتو و روسیه به دلیل عدم آمادگی روسیه برگزار نمی‌شود. نشستن بر میز مذاکره بسیار مهم است، به ویژه در زمان تنش‌های شدید که اکنون شاهد آن هستیم.»

استولتنبرگ همچنین درباره تصمیم ناتو برای لغو اعتبار هشت نماینده روس مدعی شد: این تصمیم به هیچ رویداد خاصی مربوط نمی‌شود. اما ما مدتی است که شاهد افزایش فعالیت‌های بدخواهانه روسیه هستیم.

پیش از این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اخراج ۸ عضو روس این نهاد به دلیل عضویت در سازمان اطلاعاتی روسیه خبر داده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران درباره این اقدام ناتو گفت: « ناهماهنگی آشکاری در اظهارات نمایندگان ناتو در مورد تمایل آن‌ها برای عادی سازی روابط با کشور ما و اقدامات واقعی آن‌ها وجود دارد. ناتو با این اقداماتش زمینه عادی سازی روابط  و گفتگو در این باره را از بین می‌برد. در حقیقت، این چشم انداز‌ها تقریبا به طور کامل تضعیف شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار