پلیس انگلیس: اعتماد مردم به ما مخدوش شده است

سی ان ان در گزارشی به خشونت روزافزون پس انگلیس علیه مردم این کشور پرداخت و تصریح کرد که انگلیسی ها به ماموران پلیس اطمینان ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دولت انگلیس بررسی تازه‌ای را درباره موضوعی آغاز کرده است که با محکوم شدن افسر سابق پلیس این کشور به حبس ابد به علت تجاوز و قتل وحشیانه زنی در اوایل امسال مطرح شد؛ اما فعالان معتقدند این کافی نیست و باید اقدامات جدیدی شکل گیرد تا خشونت پلیس علیه زنان متوقف شود.

«دیگر کافیست» شعاری است که روی این ۱۶ نماد از ۱۶ زنی که محققان معتقدند از سال ۲۰۱۹ به دست افسران پلیس فعلی یا سابق انگلیس کشته شده اند، نوشته شده است. این آمار نگران کننده‌ای است که سازمانی آن را گردآوری کرده است که «زن کشی» را در انگلیس ردیابی و ثبت می‌کند.

به دنبال قتل «سارا اورارد» اقدامات پلیس در کانون توجه قرار گرفت. سارا اورارد به دست افسر سابق پلیس انگلیس کشته شد. افسری که در این کار از اعتبار خود به عنوان نیروی پلیس سوءاستفاده کرد؛ «سارا اورارد» را بی دلیل بازداشت کرد، ربود و هدف تعرض جنسی قرار داد.

یک مقام پلیس انگلیس گفت من قطعا می‌دانم کسانی هستند که حس می‌کنند اعتمادشان به ما مخدوش شده است.

خبرنگار این شبکه افزود این مخدوش شدن اعتماد است که اکنون مسئولان انگلیس سعی دارند آن را برطرف کنند. آن‌ها سعی کرده اند حضور ماموران پلیس را در مناطق پر رفت و آمد مردم افزایش دهند و به زنان توصیه می‌کنند اگر با یک مامور پلیس تنها مواجه شدند که به آن‌ها نزدیک شد، سئوالات اساسی را از او بپرسند.

یک مامور دیگر پلیس گفت اگر کسی در یک مکان، احساس در امان بودن و راحت بودن نمی‌کند و با مامور پلیس مواجه است، باید از او بپرسد از کجا آمده است و چرا او را بازداشت می‌کند و همکاران او کجا هستند.

گفتنی است پس از قتل سارا اورارد، تظاهرات‌هایی علیه «خشونت علیه زنان» برگزار شد و در پارلمان انگلیس نمایندگان منتقد دولت بوریس جانسون خواستار رسیدگی کامل به این پرونده و حمایت از زنان در مقابل خشونت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار