به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

جریمه واحد‌های متخلف صنعتی؛ واریز یک درصد از فروش به حساب خزانه

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران توضیحاتی را درباره اقدامات این سازمان در برابر واحد‌های دارای آلایندگی محیطی ارائه داد.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اقدامات سازمان صمت تهران در مقابل کارخانجات تولیدی در شهر، گفت: سیستمی در حال حاضر داریم به نام سیستم "پایش آلاینده‌های صنعتی و معدنی" که بر اساس این سیستم اداره حفاظت محیط زیست، تمام واحد‌های صنعتی که بار آلایندگی بالایی دارند، در لیستی قرار می دهد و یک درصد فروش این واحد‌ها را به عنوان جریمه اخذ کرده و به حساب خزانه ملی واریز می کند که مبلغ بسیار سنگینی است.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه واحد‌هایی که در این لیست قرار می گیرند با همکاری سازمان صمت و محیط زیست و برگزاری جلسات و ارائه راه حل از این لیست خط می خورند. این واحد‌ها هم اکنون در حد بسیار بسیار کمی قرار دارند.

وی ادامه داد: واحدی که آلایندگی غیر طبیعی داشته باشد به عنوان مثال روغن پارس که در گذشته بسیار آلایندگی بدی داشت و خوشبختانه آلایندگی این کارخانه را با همین راهکار‌ها مثل فیلتراسیون به حداقل رساندیم و انتقال این کارخانه به خارج از شهر، مستلزم برخی از اقدامات و سرمایه گذاری بزرگی است که زمین در اختیار این کارخانه در خارج از شهر و شهرک صنعتی پیشوا قرار داده شده است و در حال احداث و کار‌های اولیه است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران بیان کرد: در حال حاضر واحد‌های ما در مناطق مسکونی و در شهر‌ها بسیار کم و محدود هستند و از این موارد نداریم و تقریبا همه آن‌ها به شهرک‌های صنعتی ۱۹ گانه منتقل شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار