مدیر پایانه مرزی ماهیرود مطرح کرد؛

بازار گرم تجارت با افغانستان/ مشکلی در ارائه خدمات رفاهی به رانندگان وجود ندارد

مزیدی گفت: تجارت با افغانستان از طریق مرز ماهیرود به طور عادی انجام می شود و مشکلی در حوزه ارائه خدمات رفاهی به رانندگان وجود ندارد.

مزیدی مدیر پایانه مرزی ماهیرود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در بحث ورود و خروج رانندگان به مرز ماهیرود وجود ندارد و مبادلات تجاری طبق روال عادی انجام می شود.

او افزود: به دلیل شرایط امنیتی کشور افغانستان، هیچ یک از رانندگان ایرانی نمی توانند از ایران خارج شوند و به افغانستان بروند که این امر جهت تضمین امنیت رانندگان انجام می شود.

مزیدی تصریح کرد: کالاهای رانندگان ایرانی در مرز تخلیه می شود و توسط رانندگان افغانستانی به این کشور ارسال می شود.


بیشتر بخوانید


مدیر پایانه مرزی ماهیرود با اشاره به اینکه ورود رانندگان افغانستانی به مرز ماهیرود مشکلی ندارد عنوان کرد: در فصل سرما نیاز است تا برای رفاه رانندگان مسائلی را در نظر بگیریم و با توجه به اقدامات انجام شده، در حال حاضر مشکلی در امور رفاهی رانندگان وجود ندارد.

او بیان کرد: مرز محل اسکان رانندگان نیست و رانندگانی که از افغانستان می آیند باید سریعا مرز را ترک کنند و به مقصد خود برسند.

مزیدی ادامه داد: در صورتی که راننده ای در ارائه مدارک خود با مشکلی مواجه شود، می تواند در مجتمع رفاهی که در نزدیکی پایانه مرزی وجود دارد مراجعه کند و تا زمان حل شدن مشکل، در مجتمع رفاهی اسکان داشته باشد.

افزایش ۲۶ درصدی وزن کالاهای صادر شده از ماهیرود به افغانستان

رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۸۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۲۰ دلار کالا از استان صادر شده است که ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۳۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

او افزود: در این مدت ۵۶۳ هزار و ۹۷۴ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.

رحیمی زاده بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و ۲۶ درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.